nuffnang

Kawan-kawan saya

Friday, August 10, 2012

::FASA YANG TERAKHIR::

Assalamualaikum to all bloggers and readers...



Sampai jugak kita ke fasa-fasa sepuluh malam terakhit bulan Ramadhan. Yang mananya terdapat satu malam yang dinamakan 'Malam Lailatul Qadar' yang lebih baik dari seribu bulan. Semakin kita kian meninggalkan ramadhan semakin syahdu rasanya sebab belum tentu kita akan dapat berjumpa lagi ramadhan yang akan datang.



Sempena sepuluh malam terakhir ni, alangkah baiknya bila aktiviti kita dilebihkan sedikit untuk bermunajat, memohon keampunan kepada Allah, atas khilaf yang selalu kita buat, yang selalu kita lalaikan dengan hal-hal dunia. Malam-malam yang berharga untuk kita selalu sujud mengharapkan keredhaan dan mengharap agar dimakbulkan doa kita untuk menjadi yang lebih baik dari yang sebelumnya.






Bila kita tengok balik, apa yang kita buat pada 10 malam terakhir ramadhan, adakah kita dah ready, bangun tahajud tengah malam? dari asyik tengok tv ataupun pi ronda kat shopping complex cari baju raya. Ada jugak yang sibuk menjelang 10 malam terakhir ramadhan sebab nak buat kuih raya. Apa pun yang kita buat, janganlah kita lalai memohon doa dari Allah, pohonlah agar segala dosa kita diampunkan, dibukakan pintu syurga untuk kita, diberikan yang terbaik dalam hidup kita, dipermudahkan segala urusan. Niatlah. Semoga segala doa kita dimakbulkan. Amin.



p/s : Dunia ini.......adalah jambatan untuk ke akhirat.Jadilah yang baik untuk menuju syurga Allah.




1 comment:

Unknown said...

Suka enrtry nih. Bukan senang nak dapat malam lailatu qadar. :|

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails