nuffnang

Kawan-kawan saya

Tuesday, September 25, 2012

:: DI SAAT AKU MASIH DI SINI::

Assalamualaikum...


Waktu hujan-hujan macam ni memang aku suka sangat, sebabnya time ni la yang selalu mencurah-curah idea dalam kepala aku nak update entry. Mood separa lelap separa sedaq ni, memang entry aku pun emo-emo sket.kuikui. Tapi apa yang diupdate memang tak lari la dari kehidupan manusia ni. 





Sebagai manusia yang bergelar sahabat, yang masih mempunyai perasaan memang standard kalau kadang-kadang kita rasa terabai dengan keadaan sekeliling, dengan perangai manusia lain yang seolah-olah tak menghargai apa yang kita usahakan.



Kadang-kadang rasa syok lagi cakap ngan kucing berbanding cakap ngan orang yang tak paham kita. Selalunya depa saja yang nak kita paham depa, tapi tak penah terfikirkah akan perasaan untuk memahami kita jugak. Bagi aku, aku memang tak suka teguq orang, dan bukan cara aku untuk sound orang suka-suka hati aku. Aku lebih suka diam, sebab aku tak suka kecoh.



Bila aku diam, aku bukannya tak peka dengan keadaan, tapi aku belajaq untuk menerima. Menerima benda yang negatif dan aku lebih suka gelak untuk jadikan benda tu positif. Memang ramai orang kata "syok la jadi hang, tadak masalah apa pun". Sapa kata?



Cara yang paling berkesan, adalah pandai-pandai la nak switchkan benda negatif tu bagi jadi positif. Sebab tu semarah-marah aku pun sat saja, nak cool pun cepat. Aku takkan marah lama-lama. Cumanya, tolongla belajaq hargai orang. Aku pun tak mintak orang puji aku melangit, cukupla sekadar doakan yang baik-baik dlam hati. 



Ada kala, aku pun down jugak, aku dok diaaammmmmmmmmmmmmmmm tulih notes. Tu saja cara aku kalau aku tak puas hati. Aku memang tak reti baca novel-novel ni. Cumanya bila apa yang aku rasa, aku tak direct cakap ngan orang, aku akan tulis. Macam dalam blog ni, kan aku tengah menulis ni. Sapa yang rapat dengan kehidupan aku dia tau la macam mana karenah aku.



Cumanya bila seseorang tu still ada dalam kehidupan kalian, bagila space untuk dia sket. Jangan la sekadar, bila dah takdak, baru sedaq kehadiran dia.hewhew.Sapa yang rugi, sendiri la pikiaq. Aku tak larat dah.


Saja nak tayang baju raya.hahahhaa


p/s : Hujan-hujan ni memang cepat lapaq. Awat taktau...kihkih

2 comments:

Anonymous said...

hujan2 mmg cepat lapaq haha sejak azali lagi haha

Anonymous said...

comey ler la hai gambo...

*sahabat sepatut hadir dalam dua2 kan?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails