nuffnang

Kawan-kawan saya

Wednesday, November 7, 2012

::SABAR DAN BERANILAH::

Assalamualaikum to all bloggers.


First of all, tenkiu sebab masih lagi sudi-sudi jenguk entry dalam ni. Walaupun aku jarang update sangat, tapi memang banyak betui story aku nak share kat sini, sebab kat sini saja laaaaa tempat aku mengarang, mengedit dan macam-macam hal. So, tadi aku dok ronda blog orang, ramai jugak yang invite aku untuk baca story depa. Dek ada kelapangan waktu sket, aku pi la jenguk mana yang patut.



Pada yang masih aku tak drop any comment tu bukannya maksud aku tak singgah, aku singgah baca, jd silent reader.kihkih (bocoq rahsia). Tiba-tiba aku tertarik dengan satu motivation quote nih.... macam yang kat bawah ni.







Kadang-kadang aku pelik dengan sikap kita yang sekeliling ni. Bila makin banyak, kita terdedah dengan orang, kita cuma pikiaq diri sendiri yang baguih. Apa orang lain buat semua tak kena. Bukan motifnya aku nak kata aku baguih.Bukanla macam tu. Cuma kita tak menghargai apa yang orang lain buat untuk kita.



Kadang-kadang kita cepat betui melenting sebab hal kecik. Memang la, tapi aku kalau melenting pun,aku lagi suka cakap ngan kucing aku. Update status bukan-bukan kat pesbuk, maki-maki orang bukan cara aku. Kalau aku marah pun 2,3 minit ja. Pastu ok dah ribut aku tu.muahahahaha. 



Memang bertuah bila kita kenai orang yang memang berhemah dengan kita. Walaupun kita buat salah tapi dia tak cepat melenting, apatah lagi nak moody tak tentu pasai. Jarang kita nak jumpa orang yang sabaq. Bila jarang jumpa orang yang macam tu, tak bolehkah kita jadikan diri kita orang  yang sabaq? Untuk menambahkan bilangan komuniti sabaq dalam Malaysia ni.



Sabar lah dengan apa yang kita pinta, dan beranilah hadapinya.Itu menjadikan kita lebih redha dengan kehidupan. Jangan riak, tu memang useless. Buat orang meluat lagi ada laaa. Kalau nak marah tu, senyum dulu. cuba praktikkan. Anda mampu mengubahnya.



p/s: ada orang yang payahnya nak senyum. tadak perasaan kot.kihkih.

1 comment:

Unknown said...

dunia dah maju...zaman pun ikut berubah.begitu juga dengan sifat kemanusiaan.berubah mengikut peredaran zaman.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails