nuffnang

Kawan-kawan saya

Saturday, June 21, 2014

BUAT BLOG BARU???

Assalamualaikum.


Wahhhhhh. Segar bugarnya pagi ni. Hampir dua bulan aku tak update apa-apa entry dalam blog aku ni. Rindu sangat. Rasa macam bertahun tak update. Ya lah kan, sibuk dengan keja, dan kadang-kadang segan. hahahahha.


Bagi part time blogger macam aku ni, memang rutin aku la dalam seminggu tu mesti update satu, dua entry. Kengkadang idea tak kunjung tiba. Tu yang senyap semacam. Padahal, ramai ja aku dapat kawan melalui blog ni. haha.


Lepas ni Insya Allah aku akan merajinkan diri aku ni berblogwalking ke blog orang lain. Kalau ada any comments, cadangan, ataupun link yang boleh aku blogwalking, please comment below. Wah dah macam marketer plak. haha. Standard la student marketing kannn...


Okeh, first of all, thanks pada yang bagi feedback kat aku, suruh aku buat blog baru untuk bisnes cotton aku tu. Actually, bukan aku takmau sebenaqnya (ha.. keluaq dah loghat utagha) tapi sebabnya aku ni jarang ada masa yang banya dengan blog, aku tengah nak fight dengan biawak dalam diri aku ni. Malas nak update satu hal. Malas nak spend banyak masa dengan laptop ni. Kang bila aku dah hadap sini, mak aku bising. Sebab asyik ngadap benda alah ni ja. So aku decide let my business mix together in my personal blog. Kalau nak order ka atau apa-apa hal boleh inbox aku at least, or can leave your phone number so that aku can follow up customer.


Serius aku cakap, bila kita meniaga atau bahasa kasarnya BUSINESS hehe, kita akan selalu melangut ja hadap sesuatu benda tu. Ada sampai satu tahap aku berdoa

 Ya Allah seandainya ini jalan yang terbaik buatku, Engkau permudahkanlah bagiku, banyakkanlah rezekiku dan bagilah aku masa lebih dari 24 jam sebab aku rasa terkejaq-kejaq nak handle banyak benda.

Memang serius kita akan rasa tak cukup masa, dengan nak update page kat fb, update blog, dengan nak keja, tu yang selalu aku tak buat kunjung balas kat blog hangpa semua. Dulu aku rajin jugak, dok join contest macam-macam la ni aku spend most of the time aku baca buku-buku bisnes ataupun buat promosi kain cotton yang aku jual. So that, untuk buat blog baru special for sales and promotion rasanya belum lagi kot. But, bila aku dah berniaga fulltime that only way aku akan create one more blog.

Dan for those yang nak ber blogwalking pagi-pagi sabtu nih, meh la sini, drop link dan jangan lupa follow aku ataupun like page fb COTTON INSPIRE




 Dan come and visit us. Sekarang ni tengah ada promotion, so sapa yang berminat boleh inbox aku atau tinggal komen kat bawah ni ye.

K Bai.

2 comments:

Naz Al Yahya said...

Salam alayk,

Bagi naz, if blog..kalau nk wat business, biar ada satu blog khas utk business. kalau personal, biar 1 yg personal. jgn campur aduk. kang ada follower psl personal, bila kita update psl business...diorg semua pakat lari 100m. hehehe.

Jemput Singgah baca entry naz.. : Bondaku Excident Semalam!

::Mastura Zakaria:: said...

@Syarifah Nornazrah Al Yahya

Hehehe, memula pikir camtu jugak naz, tapi sebenaqnya, risau terbengkalai ja kalau buat satu lagi.sebab jarang update bisnes kat blog. kat fb ja kerap.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails