nuffnang

Kawan-kawan saya

Friday, December 31, 2010

::BERHENTI UNTUK MENCARI, TAPI ISTIQAMAH UNTUK MENJADI::

Assalamualaikum...
selamat sejahtera buat sahabat- sahabat pemblogger 
yang sudi singgah dan jalan- jalan kat sini...

mood untuk mengupdate entry yang baru di tahun akhir 2010
dengan entry kali ni

"BERHENTI UNTUK MENCARI, ISTIQAMAH UNTUK MENJADI"


hehehhe..ni slogan aku untuk 2011...
dah penat untuk mencari sesuatu untuk kepentingan aku sendiri
tapi aku akan istiqamah untuk menjadi sesuatu untuk diri aku
berhenti mengharap sesuatu yang lebih baik
dari orang lain...

tapi, aku akan lebih bersikap qanaah (sentiasa mencukupi)
walaupun aku sering dibandingkan,
tapi aku x kisah, aku mengecap apa yang aku mampu
dan kebergantungan aku terhadap orang lain akan berkurangan

mengubat apa- apa kekecewaan dalam jiwa
dan kesedihan yang membelenggu
meneruskan hidup seperti sediakala dengan penuh rasa syukur

untuk tahun 2011 yang bakal menyusul ni, aku berharap
dapat meningkatkan rasa cinta dan kasihku pada Allah
dan rinduku pada Rasulullah S.A.W

sesungguhnya aku menyintai Allah SWT melebihi rasa cinta
terhadap diri aku sendiri dan manusia sekaliannya...
aku lebih suka bersifat diam jika tiada sebarang bicara penting
yang perlu,
lebih kepada tawadduk dan bertawakkal atas rezeki, 
dan segala yang telah ditetapkan

aku mengharapkan keredhaan dari Allah...
segala yang baik atas ketentuanNya


sesungguhnya ibadahku, solatku dan segala amalku
hanya kerana Allah....
Dia yang menghidupkan dan mematikan aku
Dia yang mendatangkan rezeki padaku
Dia yang menentukan jodohku
Dia yang menentukan ajalku...

hanya Dia yang mengetahui segala rahsiaku
segala apa yang aku ikhlaskan dalam kehidupan
segala apa yang telah aku korbankan
segala apa yang telah aku buat atas dunia ini
aku berserah segalanya...

Selamat tahun baru 2011
Semoga tabah menghadapi kehidupan yang mendatang
sebagai sahabat, aku mendoakan kalian juga mendapat keberkatan dariNya...

Terima kasih kawan kerana membantu mengajar aku
mengenal dunia,
mengenal kehidupan,
menghadapi jatuh bangun,
tanpa kalian siapalah aku 
tanpa pengajaran yang berguna
aku tidak akan dapat mengharungi kehidupan sehingga kini


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails