nuffnang

Kawan-kawan saya

Thursday, September 15, 2011

::BILA HATI BERBISIK::

Yang disayangi, para readers,stalkers dan tak lupa jua buat yang sudi melepakkan diri seketika di ruangan yang kadang-kadang boleh memberi kesedaran ketika kelalaian sedang menerpa(harap-haraplah).




Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh, wanshang hao to all.







Malam ni mengupdate entri agak tacing sket. Sebab aku tetiba pulak tacing tengok semanis kurma ni. Topik dia "Dendam semalam". Stressssss la pulak aiiii, dengan topik macam ni. Dengan tak semena-mena jugak mood aku boleh berubah angin tiba-tiba.





Memang normal, apabila manusia hatinya agak sedikit berbunga-bunga bila tengok kita down, tengok kita tertekan, tengok kita tengah berduka lara kuciwa. Mesti depa suka. Walaupun kita tak penah buat hal sangat, tapi bila contohnya aku post status pedis dan sedis kat pesbuk, berdoyon-doyon pulok la ha dok menge'like'. Uihhhh....depa suka kot.






Memang ada jugak yang sedaya upaya menaikkan semangat aku balik, bahkan aku teharu biru jugak ada kawan-kawan kat pesbuk siap sms aku, bila tengok aku post ayat-ayat pasrah ja.hihi. Saja ja kadang-kadang. Tapi ada orang alert dan bagi aku nasihat macam-macam. Kata depa "Aku tau hang ni bukan jenis orang yang suka marah, tapi jangan berdendam. Jangan benci orang yang hang tak suka. Kalau hang ada seciput dendam dalam hati, hang akan menyakitkan hati hang sendiri".






Betui. Aku memang sokong statement kat atas tadi. Bagi aku, aku ni nak marah tu agak susah, tapi bila dah marah, aku cepat cool pulak. Aku tak reti nak marah orang, api kadang-kadang walaupun sakit hati, tapi aku tak berdendam. Sebab aku tau, takdak faedah pun untuk apa yang perlu aku dendamkan. Kalau sesuatu yang jadi bukan atas kehendak aku, aku redha. Aku tak berdendam walaupun perasaan terkilan tu berganda-ganda dalam hati aku.






Apatah lagi nak buat jahat dengan orang, lagi laaaaa aku tak reti. Walaupun ramai orang bebas sakitkan hati aku, suka leeettttewwww tengok aku moody bagai, tapi aku tak kisah. As long aku takdak dendam dan benci pada orang, Allah hadiahkan aku dengan nikmat tenteram dan nikmat iman. Tapi dengan syarat, mestilah mengawal sifat marah dan jangan keterlaluan bila marah. Marah tu kan bisikan syaitooonnnnn.





Pada semua yang sudi baca entri aku kali ni. Semoga kalian juga dapat mengawal marah dan jangan berdendam.



I Lebiu.

4 comments:

sueMUNCET said...

hye..
suemuncet .buat contest lagi..
sila join kalau berminat..

http://suemuncet.blogspot.com/2011/09/contest-bergaya-dengan-baju-rayaku-dari.html

Damas said...

Owh, dgn den b'dendam x?
sabar ja..apa org kata kt kita, kita just senyum manis. lama2 dia jemu nk kata. bila org benci kita, kita just kata aku sayang hang. lama2 dia syg double2 kt kita =) trimas

damha said...

bila hati berbisik.....
terluahlah luahan hati...
yg tersimpan dilubuk sanubari...
apa yg tersentuh...
itulah yg disentuh...

sesumpahmerah said...

sabar itu penentuan kejayaan pada masa depan...sabar lh kamu seadanya..kamu kuat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails