nuffnang

Kawan-kawan saya

Saturday, September 10, 2011

::BILA SUNYI MENYAPA::

Hai readers,




Assalamualaikum dan selamat pagi sabtu buat semua readers yang sudi lagi singgah baca entri-entri aku yang penuh ngan lagu..hahaha, yang kadang-kadang aku merapu kat sini, tapi ada jugak orang yang baca. Serius aku terharu dengan komen-komen yang didropkan[rosak bahasa].





Selalu-selalu lah ya, mai jalan-jalan kat sini. Kira teman aku jugak la..... Lately, aku banyak baca blog ja, aku tak update sangat, sebab aku rasa sunyiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii gila. Taktau la apa yang aku nak, tapi kadang-kadang aku rasa boring sangat sampai taktau nak buat apa. Nak ja aku ngacau kawan-kawan aku, tapi depa lak maleh nak layan aku. 







Bila sunyi menyapa, bila takda sorang pun yang jadi peneman kita, saat tu baru aku sedaq, yang takda sorang pun dapat teman aku setiap masa. Depa pun ada masa depa jugak, takkan la masa depa nak dibazirkan untuk aku pulak. Sapa aku ni? Bukan sapa-sapa pun.





Memang aku suka tengok kawan-kawan hepi, tapi pada masa yang sama, aku hepikan diri aku sendiri jugak. Macam dalam keadaan terpaksa ja.hihi. Aku cuma faham dalam hidup aku ni, Allah ja peneman hidup aku. Aku dah takda sapa-sapa yang boleh spend time dengan aku. Hidup aku cuma ada kawan-kawan rapat yang sekali sekala boleh hang out. Tengok movie, shopping, makan-makan, dan selebihnya waktu aku, hanyalah keja, waktu aku di fb dan waktu aku kat blog ni. Nobody knows.





Kalau boleh, aku takmau sepi itu menyapa, tapi bila dia mai jugak, aku tak boleh halang, aku cuma boleh melayan sepi dengan benda yang aku suka, aku realize yang aku tak boleh dapat balik masa silam aku, aku tak boleh lagi rebut apa yang aku terlepas dulu. Apa yang aku tau, apa yang berlalu tu lah adalah benda yang sepatutnya aku lepaskan, dan masa ni, aku hanya akan menghepikan diri aku dengan benda yang aku suka. Bukan merenung balik apa yang menyedihkan. 





Semua orang ada masa sepi masing-masing. Jadikanlah masa sepi yang bertandang tu satu kekuatan untuk kita lalui kehidupan seharian kita, bukannya menangisi benda yang tak menjadi milik kita.

8 comments:

hamzah ian said...

ssepi dan tidur

alam1cinta said...

hmm..hmm.. Sepi kdgkala memang menyakitkan tapi lepas sepi mesti ada irama mendatang.Hidup kan ibarat putaran roda,sentiasa bertukar ganti.

::Mastura Zakaria:: said...

@hamzah ian

kadang2 tidur pun tak dapat mengubati...

::Mastura Zakaria:: said...

@alam1cinta

mengharap ada pelangi lepas menempuh sepi...

damha said...

kekadang sepi itu indah....*_*

::Mastura Zakaria:: said...

@damha


sepi tu sunyi damha......

shameel Iskandar said...

ada kala sunyi dan sepi itu indah. ia memberi ruang dan pelaung kpd kita utk merenung jauh ke dlm sudut hati.

Tapi adakalanya ia membosankan. ia membuatkan kita tak keruan.

sesumpahmerah said...

cari ketenangan dalam kesepian..tahajjud...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails