nuffnang

Kawan-kawan saya

Friday, July 27, 2012

::[IT'S OK] ITU ADALAH SATU PENIPUAN HALUS::

Assalamualaikum to all bloggers, stalkers, and silent readers.



Alhamdulillah, ada kelapangan untuk mengupdate di pagi jumaat ni.Harini dah hari ke-7 bagi semua umat Islam berpuasa.Selamat berpuasa dan semoga sentiasa istiqamah dan menjaga lidah lebih-lebih lagi dalam bulan ramadhan ni.



Sejak kebelakangan ni, dalam 'kesenyapan' aku update apa-apa entry, sebenaqnya aku ronda banyak blog, especially blog followers aku, dan jugak yang tak jadi followers pun aku singgah. Cumanya aku hanya membaca, jadi 'silent readers' bak kata orang. Dan kadangkala, aku drop komen kat entry yang mana yang aku rasa nak komen la.



Aku rasa musim la ni, ramai kot yang tengah frust bercinta. Aku pun tak paham jugak, ada musim kot.hihi. Sebab dari fb wall aku, message, sms la, blog la. Semua tengah down semacam. Yang si lelaki, dapat girlfren curang, yang si perempuan pulak sama keadaannya. Kengkadang aku dok pikiaq jugak, apalaaaaa yang sebenaqnya hangpa nak dalam hidup ni? Bila takdak, kalut mencari bagai nak rak, bila dah dapat yang baik, hangpa tinggaikan pulak pi cari yang tak baik. Ish... ish.... Aku pun dulu sama macam semua jugak, sakit tu memang tuhan saja la yang tau. Bukan la nak kata hangpa saja.hihi.



Ada sahabat penah tanya aku 

"weh, hang ni memang takdak perasaanka? tak besa ka feeling-feeling bagai ni?" 


Sapa kata? Aku pun manusia jugak, ada hati macam orang lain. Cumanya aku lebih suka diam, sakit sorang-sorang. Aku jarang share dengan orang. Ada laaaa yang mana rapat-rapat tu tau la keadaan aku. Tapi bagi yang taktau apa, depa akan nampak aku memang happy all the time. Sebab tu memang perangai aku. Dalam hidup aku, memang la aku banyak menipu. Aku tipu diri aku, untuk buat orang lain bahagia, senang hati. Walaupun aku macam tahap dewa punya frust, aku takdakla moody tunjuk depan orang. Allah tau apa yang terbaik untuk kita.





Bagi aku, bila aku frust bagai, aku lebih suka luah masa sujud. Tu saja cara aku, bukannya suka buat hingaq kat facebook segala. Tak semua benda kita boleh cerita dengan semua orang. Takat dapat like belambak-lambak kat facebook tu sapa pun boleh.hahaha. Tapi apa functionnya? Takda gunanya pun.





Ayat kat atas ni aku dapat dari __________ shhhhhhhhhhhhhhhh.. Takleh habaq. Rahsia kompeni.hahaha. Memang tengah frust budak ni.hihi. Tapi apa-apa pun jangan frust lama-lama. 




p/s : Salah satu cara nak dapatkan ketenangan hati, kena selalu dekat dengan tuhan. Bukan dekat dengan makan..kikiki. Renung-renungkan dan selamat beramal.


Kredit : Kimberley's wall, on facebook. Thanks for sharing.


4 comments:

Jue said...

emmm sy salah srg dari mangsa kejadian cite diatas..tapi apa-pun..sy jenis yang xkan show..dimana-mana..sy keep segalanya sendiri...mengadu hanya pada DIA...moga ada jalan terbaik..cuma itu jeak harapan sy..


*terasa semangat tu dtg..bila sy bc post awk nie...yup..hanya Allah tau pea yg terbaik buat kita..:-)

::Mastura Zakaria:: said...

@Jue...

Sabar. tak semua orang paham kita.

faizalnizam said...

releks je. cinta je pun. cinta pada manusia. ramai yang single boleh je survive.takde pun mati kebuluran ke apa.

Jue said...

Yup mas...sabar..thanks..hik3

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails