nuffnang

Kawan-kawan saya

Friday, October 12, 2012

::ANDAI AKU TIADA::

Assalamualaikum.....


Jumpa lagi dalam ruangan yang membolehkan aku taipkan rasa hati aku. cewwwwaaaahhhhhhh.....Dan buat sesapa jua yang masih lagi sudi membaca, tima kasih banyak-banyak. Semoga ada jugak entri aku yang bermanfaat untuk kalian, InsyaAllah.





Alhamdulillah,

Kita masih lagi diberi nafas untuk meneruskan hari-hari sementara yang masih ada. Esok, masih belum tentu buat kita.Begitu juga dengan hari-hari yang mendatang.



Dalam kehidupan kita, kadang-kadang kita lalai dalam bersyukur. Lalai dengan apa yang ada di sekeliling kita sehingga lupa untuk sebut Alhamdulillah. Adakala, kita terlupa ada kawan yang baik untuk kita, ada yang sering membantu kita dengan ikhlas. Tapi kita mengabaikan pertolongannya. Kufur nikmat.



Walau apa pun yang terjadi, jangan pernah berhenti untuk jadi ikhlas. Orang mungkin tak sedar kehadiran kita, tapi mungkin mereka sedar andai kita sudah tiada. Hilang sangat-sangat benda yang paling berharga. Memang lumrahnya macamtu. Jadi, jangan tersinggung. Teruskan menjadi diri sendiri dengan masa yang masih bersisa. Entah, esok atau lusa, mungkin ketiadaan kita akan mendatangkan kerinduan.



Dalam hidup ini, kita perlu berkorban. Tak ada yang dapat kebahagiaan tanpa pengorbanan. Walaupun kita sedih sebab tak dapat sesuatu, tapi percayalah dengan aturan ALLAH SWT.Dia adalah perancang terbaik untuk kita, sedangkan mata kita tak semestinya dapat melihat jauh terus ke hadapan.


Aku terbaca posting sorang sahabat yang menyedarkan aku, kalau dah rezeki takkan ke mana. Segalanya sudah tertulis. Sesungguhnya kalau sesuatu tu memang ditakdirkan untuk kita, jauh manapun ia, akan datang jua menjadi milik kita.

Jangan takut melepaskan sesuatu yang belum tentu menjadi milik kita.



Andai aku tiada, 
Teruskan hadiahkan doamu padaku
Teruskan ingatan kamu pada aku
Teruskan merindui masa kita bersama


Andai aku tiada,
Lupakanlah segala kesilapanku
Halalkan perbuatanku
Teruskan perjuangan sahabat sebagai pendakwah
Kuatkan hati kalian menempuh dunia

Mungkin suatu hari nanti, 
aku sudah tidak boleh menemani kalian,
tapi aku hadir dalam minda sahabat yang mengingatiku.

Semoga istiqamah;)


p/s : Aku redha andai tidak mendapat cinta dunia, jangan sampai aku lalai dari mencintai akhirat.


4 comments:

dhinai said...

Redhakan lah segala apa yang menimpa pada diri kita didunia yang sementara ini.Semuga Allah redha pada diri kita di alam kekal nanti.....Sedihnya bila membaca entry kamu.

man said...

slmt hari raya aidiladha..sila lah dtg ke blog sy..http://ajax85.blogspot.com

aDiB sYaZWaN said...

mak ai. makan dalam betul gambar tu. pedih sampai ke ulu hati bila tengok. haha! nak pinjam gambar.

aDiB sYaZWaN said...

pinjam gambar post ni =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails