nuffnang

Kawan-kawan saya

Wednesday, October 3, 2012

::KALAU TAK DAPAT JADI PENSIL,JADILAH PEMADAM::

Assalamualaikum to all bloggers.


Alhamdulillah masih ada kesempatan untuk aku update entry pagi ni. Kebelakangan ni, time nak update agak berkurangan sebab sibuk buat keja lain. Jadi agak terabai la jugak blog aku beberapa ketika ni. Pagi ni aku on fb aku sebab dah lama rasa tak jenguk, walaupun semalam ja baru aku tengok.hahahaha



Bila on FB, aku memang suka view status post kawan-kawan.Aku tertarik satu posting ni. 


PENSIL DAN PEMADAM.





Aku renung pensil yang ada depan aku ni. Memang bahagian hujung pensil aku ni ada pemadam. Sebab aku suka pensil jenis ni, bila salah tulis, boleh guna pemadam getah yang hujung tu. Tak payah nak cari lain dalam  pencil box. Tetiba aku teringat, kenapa mesti ada pemadam?



Mungkin ni sebabnya. Kalau diadaptasikan dalam kehidupan aku, kalaupun aku tak boleh jadi pensil untuk tulis kebahagian orang, biaqla aku jadi pemadam untuk padamkan kesedihan orang. Kita taktau sapa yang kita akan jumpa dalam hidup kita. Kita pun tak tau apa perjalanan yang ada untuk kita tempuh.



Kadang kala, kita jumpa orang baik, tapi sekali saja, tapi yang banyaknya, kita jumpa orang yang rude manners. Hat ni yang paling banyak. Sampai jadi bengong sebab dok pikiaq apa salah kita. Takpala, whatever pun, apa yang jadi semua bersebab. Sebabnya, Allah nak kita brdiri jadi lebih kuat dari sebelum ni.



Kadang, kadang aku rasa penat.Penat bila aku selalu jumpa orang yang suka menyakitkan hati. Tapi semua orang sama. Aku selalu ingatkan diri aku, sebelum kita kata kat orang, kena cermin diri sendiri dulu. Sebelum kita buat jahat dengan orang, renung-renungkan..... Adakah rugi kalau kita jadi baik pada orang. Kalau buat jahat orang tak suka, kenapa mesti buat jahat lagi?





p/s : Sabar. jadi lah macam pohon berbuah, dibaling batu, dibalas buah.Orang yang macam ni, susah nak jumpa.;)

2 comments:

Yuliana Wahit said...

hye.. salam kenal.. yuyu singgah n follow sini.. come visit my site.. http://www.sayeshukepink.com/

::Mastura Zakaria:: said...

thanks sebab singgah sini...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails