nuffnang

Kawan-kawan saya

Wednesday, December 19, 2012

::SUSAH ITU PETUNJUK::

Assalamualaikum semua.


How are you. Aku? Macam biasa masih boleh dok update entry lagi kat sini walaupun kadang-kadang ja. Tu pun mai time aku kerajinan. Tapi baca blog orang aku rajin la.kihkih.




Sapa tak penah susah atas dunia ni? Tipula. Mana ada orang tak penah susah. Walaupun penah sekali, dua kali, kiranya penah susah la jugak tu. Walaupun sampai satu tahap akan terlintas kat kepala kita ni "ish, apa laaaaaaa nak jadi dengan aku ni?". Sapa pun kita susah tu macam sebati dah dalam hidup kita. Tah payah laaaa nak lari merata untuk elak susah. Kita lari pun merata-rata dia ada. Cumanya, cara kita redha dan bersyukur sebab time susah ni kita akan nampak macam-macam. Ada yang nak tolong, ada yang diam seribu bahasa.




Tapi baguih sebenaqnya bila kita susah ni. At least, kita tak la lupa diri sangat. Tapi bila dah senang tu jangan la belagak sangat sampai tak kira orang. Bersyukur dengan apa yang ada. Bila susah, cuba kita usaha, doa, tawakal. InsyaAllah, Allah akan hantaq bantuan untuk kita. Bantuan yang tak kita sangka-sangka.




P/S : Susah dunia tu ujian kecik ja, jangan sampai susah kat Akhirat. Sapa nak tolong?


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails