nuffnang

Kawan-kawan saya

Monday, August 23, 2010

::OH, BERAT MERUDUM!::

Hai semua...
Assalamualaikum ( buat kawan2 yang beragama islam)
salam 1 Malaysia jugak buat yang sudi singgah2 kat sini
walaupon takda juadah hapa2 kat sini..hahha

harini dah ke-13 kita berpuasakan?
huhuhu..walopon aku takdala full sampai 13 lagi..ngeeeeee..erk?
*sila abaikan statement di atas
tapi astaga!!! berat merudum..
down to earth..hahah

bukan takat down to earth da punya kes nih,malah bertan2 kilo aku missing..hampeh toi..ni yang aku maleh ni... asal tak makan je, turun mencanak2..kalau la berat tu ikut percentage, maka hendaknya 40% je la markah aku..huh..kategori fail!mampusss...

sebelum ni agak membanggakan jugakla bila aku dengan cemerlang lagi gemilangnya mencatatkan 44kg..huh, baja pokok lagi berat pe..tu pon jenuh melantak tahap dewa.....dewa kalo tengok aku melantak pon, gerenti dia angkat sepanduk ngaku kalah ngan aku....tahap komodo lion nya melantak, dahla aku tak suka ngunyah sangat pe yang aku makan.ceh... ada one day, aku try la nak ngunyah makanan 44 kali *try nak ikut sunnah rasulullah, alih2, 4 kali ngunyah jek, aku da tertelan...heeeeeeeeeee=p.
*x sengaja seyhhhhh..hahahhaha

kalau time buka puasa *astagfirullah al -azim, melantak tak hengat. Segala bagai masuk,segala yang nu yang ni, pendek kata semua aku balun cam tongkang ja.pulun macam2. Kengkadang takot gak, kotla tetiba kebabom perut aku, tak ke nak kena ngantaq pi ICU pulak, tapi setakat ni, storage aku masih mampu menyorokkan segala benda yang aku telan, tapi..berat?still 42kg je.... tensi weyhhhh orang dok nanya2 aku "awat hg kurus sgt nih"..adeh, xtau nak jawab cemana.nak kata aku tahaq perut, tak telan apa2 pon itu memang satu benda mustahil. Yang aku musykil alamnya, kat mana tah ilangnya segala yang aku telan semua tu?raihan betol la....

kan aku dah cakap aku memang makan...
tula, xmo caya lagi cakap aku..huhu

entahla, aku da tensi semacam(perkataaan tension:mengikut bacaan aku=tensi) asek2 kalo jumpa kawan-kawan lama kat bazar ramadhan hatta kat lampu isyarat *secara tak sengaja, kat shopping complex ka, soklan yang paling top sekali depa tanya "awat kurus sangat nih.hoho" aku da taktau nak jawab pe, da la bagi soklan subjektif camtu. kalo bagi soklan objektif reti gak la aku memboooolat jek.hahaha. saat itu, aku tersedaq something, wo0o0o0 ramai gak kawan2 aku, bersepah-sepah..hahahahha...

kalo time makan, aku sengih2 camni..anda janganla pikir bukan2...
tu tandanya cara aku berkomunikasi ngan makanan aku, 
bukan komulonimbus ye...

oh, ya...mulai sekarang aku, akan pasang nawaitu, bukan sedar nawaitu sauma ghodin je, malah nawaitu untuk menaikkan berat aku, aku takmo la kurus sangat kang aku boley melayang2 ditiup hangin, hahaha...
okeh, mari kita berazam mencapai target 44 kg dulu! errrr..musykil*adakah yang nak join aku tambah berat badan ni?ke aku sorang je, padahal orang len sebuk je minum jusmate..nak kecikkan bontot memasing..hahahha...walau apa pun niat, kita..yang penting mari berusaha!

p/s :bertemu lagi kita esok k....

1 comment:

damha said...

berat tu dah bertambah ka...*_*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails