nuffnang

Kawan-kawan saya

Wednesday, May 16, 2012

::LANGIT TAK SELALU BIRU::

Assalamualaikum peeps....




Dengan mood yang mendung-mendung pagi ni. Haissssshhhh. Masih lagi dalam kekecewaan sebab semalam Kedah kena tibai 1-3 dengan PKNS.aduiyaiiiiii...suram teruih mood aku. Dahla semenjak, 2,3 menjak ni... mood stress dan tak berapa nak baguih dah.Semalam tambah lagi mood stress aku.APTB.






Jadi, apa yang buatkan mood aku tak baguih harini, adalah rentetan kekalahan Kedah di negeri sendiri semalam.aduiiii. Taktau nak kata apa dah. Jadi dengan keadaan sekeliling pun buat aku stress jugak. Macam-macam perangai orang aku kena hadap. Semua buat sakit hati betui la...Tak buleh ka tulong sekali jaga hati aku sat ni? Asyik aku saja yang dok jaga hati hangpa, pikiaq hangpa. Tapi kat aku ni, aku sorang saja yang kena bela diri sendiri.Aduiiii penatla macam ni.




Apa ada dengan langit? Dengan perasaan yang suram aku tengok langit pagi tadi. Mendunggggggg. macam hati aku jugak. 





Betui la kan, langit tak selalu biru, tapi disebalik ke'mendung'an dan cahaya matahari yang balam-balam itu, pasti ada jugak sang pelangi yang menghiasi. Di satu sudut aku akan jumpa jugak pelangi yang hanya dapat dilihat dari jauh tapi tak dapat disentuh. 




Bila tengah down macam ni, mesti ada good news nak masuk. Selalunya macam tu la. Tapi, hmmmm. taktau la kan, kita sendiri pun taktau apa yang nak jadi. Sebabnya, jalan kita masing-masing sudah direncanakan. Hadapilah dengan tabah dan redha.




P/S: Tak boleh sentuh 'sky' tapi sentuh 'skyline' pun jadi la.....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails