nuffnang

Kawan-kawan saya

Thursday, May 3, 2012

::PANDANGAN ORANG MUDA::

Assalamualaikum peeps...



Aku agak heran dengan negara kita ni. Sana-sini memang fitnah bersepah-sepah. Bila tengok newspaper Utusan kelmarin. Meloya gila tekak. Gambaq yang sepatutnya disensored dan tak senonoh tu jadi muka depan pulak. Memang Utusan Meloya. Dan paling aku akui, kosmo pun ikut jejak langkah hot news tu jugak. Memang betui la jadi Newspaper playboy paling murah.kikikiiki




Jangan heran bila orang-orang muda still tak ambik port dalam bab-bab mengundi sebabnya benda kotoq macam ni yang selalu jadi isu. Memang menjijikkan bila politik selalu menjadi kotoq dalam Malaysia ni. Bab maki jangan cakapla, hampir semua pemimpin yang di atas memang menunjukkan 'akhlak mulia' pada anak muda. Baguslah kan, satu fenomena yang memang membuat anak muda berapi menjadi lebih berapi.




Kadang-kadang anak muda sekarang dah terkonfius dengan Islam. Ada yang menggunakan perkataan Islam untuk menghalalkan sesetengah perkara. Aku dah naik meluat pulak tengok isu semasa dalam Malaysia. Aku memang mengikuti semua perkembangan yang sedang jadi walaupun aku tak sembang depan orang sebab yang ni melibatkan sensitiviti ramai pihak. Ada  benda yang aku setuju dan ada benda yang aku tak setuju. Lagipun bila sembang bab politik dengan kawan baik kadang-kadang boleh bawak gaduh sebab pemikiran kolot masing-masing.




Thats what we called politik. Baru ni aku baru pi buang satu bendera biru tua yang ada cap dalam parit depan umah aku, sebab menyemakkan pagaq umah aku. Sorry to say. Aku memang buang depan depa sebab tempat depa gantung tu tak kena. Pada sapa yang tengok tu depa buat taktau ja. Sebab depa tau sendiri tempat tak kena.haha. ambik habuan. 







Pada menteri-menteri di atas sana, sudah-sudahla dok canang kebaikan hangpa tu kat orang muda macam kami ni serupa hangpa tu perfect sangat nak bela semua rakyat konon-konon. Padahal gaji hangpa pun dok kutip duit kami.haha. Pastu, jangan dok hingaq kat tv, pasaipa peratusan orang muda yang daftar mengundi masih kurang.




Yang paling aku nak tergelak golek-golek, dalam paper tulih peserta bersih dibayaq.hahahaha. Mesti  la ni ramai pemimpin bankrap kot no...hahahaha Sekian harap maklum.






p/s : Bila nak mengundi taktau.haha


5 comments:

SM said...

1: utusan (dan kosmo) dah berorientasikan unsur lucah? apa nak heran. playboy (mangga) pun tak diharamkan...

2: aku dah daftar, tapi tak semak lagi la. mana tau tiba-tiba nama aku kena campak kat tempat lain. tak boleh jadi ni. aku nak buat demo sorang2, `baring bantah'...

H Abadiey said...

sokong3...

Mimi Qeysababy said...

Sistem kat malaysia nih bknnya sistem demokrasi..tp da mcm sistem mintak kaki je mimi tgk..nak bersuara pon dah xblh..semuanya disekat..rakyat diperbodohkan mcm lembu.. tahniah la kt owg2 yg totally hanya dgr info dari saluran yg kononnya "tulus" dlm mnyampaikan berita :D

Razil Tahir said...

politik.. politik...

:)

faizah husna said...

byk yg haram mnjadi kebiasaan..
yg halal dipandang enteng..
nauzubillah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails