nuffnang

Kawan-kawan saya

Monday, May 14, 2012

::MINTALAH, JANGAN KAMU SOMBONG::

Assalamualaikum bloggers and readers....



Alhamdulillah baru selesai solat. Mood nak mengupdate ni mai pulak. Kena layan sat...hihihi. Tengah hati sejuk-sejuk lepas semayang pun mula lah ilham mencurah-curah masuk kepala. Jadi seharusnya kat sini sajalah tempat aku meluahkan..hihihi




DOA

Doa senjata mukmin. Yang tu yang selalu kita dengaq, kebiasaannya bila kita ditimpa celaka, baru nak ingat berdoa. Biasa lah, manusia.....hanya berdoa di waktu musibah. Tapi sayang bagi mereka yang mempersiakan kehebatan doa. Di situlah mula tenggelamnya cahaya yang bakal menembusi hati. Hati akan jadi kelam.




Janganlah kamu semua menjadi orang yang sombong, orang yang bongkak. Boleh saja berbuat kejahatan atas muka bumi tanpa rasa malu, tapi kamu merasa malu untuk menadah tangan dan meminta dariNYA. Mintalah dengan penuh rendah hati. Tiada siapa yang berhak dipohon kecuali pada tuhanmu, DIAlah yang menciptakan kamu dan menjadikan kamu  manusia terhebat di dalam dunia.





Allah mendengar doa kalian, mintalah tanpa jemu. Ada malaikat yang memerhatikan kita setiap kali kita menadah tangan untuk berdoa. Kita tidak sendirian, kita ada yang menjaganya. Walaupun kita sering tertidur dalam kealpaan, namun setiap gerak kita diperhatikan.




Apakah kalian mahu menjadi sebahagian dari hambaNYA yang sombong, maka kalian tidak ada apa-apa lagi untuk diminta? Mintalah setiap hari agar diampun dosa kita serta diselamatkan umat Islam dari ancaman syaitan yang dasyat. Kita mungkin terkejar dengan dunia, tapi masa untuk kita berdoa tiada batasannya. Minta lah...jangan kamu sombong.





p/s : Lama tak buat entri makanan rohani ni..hehe.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails