nuffnang

Kawan-kawan saya

Monday, July 16, 2012

::JANGAN SOMBONG::

Assalamualaikum.....to all bloggers and readers.



Wuiiiiiihhhhh, setelah agak sekian lama aku menyepikan diri, menjadikan diri aku agak sedikit underground dengan tak update apa-apa kat dunia blog ni. Hari ni baru ada masa yang sangat berharga untuk aku update apa-apa kat sini.



Ada jugak yang sms tanya aku "wei, hang pi mana, takdak entry baru pun?". Sebenaqnya bukanlaaa niat aku nak tinggai blog aku sesuram nih, actually aku agak sedikit kalut bilamana ayahanda aku masuk ward baru-baru ni sebab darah tinggi. So, untuk segala urusan aku kena handle dan agak sibuk dok jenguk ayahanda hari-hari kat ward sampai mood makan aku pun lari timing, tidoq pun dah ke mana. Ngantuk tak kena time. Macam-macam la jugak.



Alhamdulillah, ayahanda pun dah kembali sihat sket,discharge khamis lepas. Agak melegakan jugak la, sebab memang agak letih dok berulang dan tak buleh nak tengok depan mata hari-hari.Tima kasih buat kawan-kawan yang sudi pi tengok dan yang jugak selalu dok bertanya khabar tu, Allah saja lah yang balas jasa kalian.




JANGAN SOMBONG.



Bila jenguk kehidupan aku ni, macam-macam personaliti orang yang aku nampak. Ada yang tak habih-habih menyombong bila ada rezeki lebih, dan ramai jugak yang suka cakap besaq. Aku actually, takdakla suka sangat nak teguq orang, tapi cuma kurang bekenan saja. So, aku diam. Bagi aku, bila ada rezeki lebih tu patutnya buat kita jadi lebih bersyukur. Ni tak, ada saja yang nak dikomplennya. 



Setiap apa yang Allah bagi kat kita tu selalunya setimpal dah dengan apa yang kita buat. So, tak perlu nak banding-bandingkan diri dengan orang lain. Setiap rezeki orang tak sama.Ada yang kena tunggu lama,dan ada yang tak tunggu pun ada rezeki yang masuk.Semua tu dah ada dalam ketetapan Allah. Buat apa la hidup nak menyombong dengan orang? Tak nampak pulak apa faedahnya. Nak kata lagi dihormati pun tak jugak, sebab orang makin meluat bila kita act macam tu, so buang la sikap sombong tu jauh-jauh.



Nak sombong pun kita still bawah langit yang sama, share matahari, alam dan udara yang sama. Kot la hebat sangat kot ya pun nak sombong dengan orang.



p/s : La tahzan.


2 comments:

.........cP~ said...

Salam.

Risau pulak. Mak haritu cek tekanan darah tinggi. suruh pergi hospital tak mau.

Hmm..

faizalnizam said...

buat apa la nk sombong kan. besok mati kena balut dengan kain putih tanam dalam tanah gak.

jemput ke blog.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails