nuffnang

Kawan-kawan saya

Tuesday, May 14, 2013

::DEMOCRAZY PUNCA DEMOKRASI MATI::

Assalamualaikum.

Dear peeps. rindu ka nak tengok aku update, haha.mesti tak kan.Kahkah. Kalau tak rindu tadakla inbox aku suruh update blog an?an?.haha



Democrazy yang menyebabkan kebangkitan rakyat. Jarang pulak aku update pasai PRU13 ni, sebab aku tak sempat buka blog, tapi aku nak share kan tempat-tempat BLACKOUT yang tak blackout pun.hahahaha. Penat tau bawak lighter.kihkih. Seronok sebenaqnya bila cakap pasai politik. Biaq pun dah  separa settle tapi masih banyak lagi kekreativitian dalam politik yang menarik minat aku.




Memang aku tak nafikan, walaupun aku tak ambik jurusan sains politik, tapi aku kenai dunia politik agak awai. Dalam aku sekolah rendah, aku ambik tau siapa itu Mahathir, siapa itu Abdul Rahman, Anwar dan sebagainya. Walaupun masa tu, rukun negara pun aku tak berapa paham lagi. Masa tu aku tak kenai lagi apadia politik sebenaqnya, tapi masa tu, aku dah kenai siapa UMNO, sebab memandangkan dalam umoq aku setahun dua, rumah aku markas UMNO. kahkah. Tu yang aku kenai sangat tu. Tapi sekenai-kenai aku pada politik, aku yakin benar, darah aku bukan biru. Waktu tu kalau tak salah aku, ada parti cam kepala lembu. apa nama dia taktau.PRM kot.Flashback balik sebab ingat-ingat lupa.


Seronok sebenaqnya memerhatikan pentas politik dalam Malaysia ni. Ada orang bangkang, ada orang setuju, ada orang yang bangang dan tak kurang jugak bangkang dari longkang. Yang mengatakan "aku tak minat politik" "aku malas nak ambik port pasai politik kotoq ni" "aku tak daftar lagi pun mengundi"  tapi last2 tanya semalam parlimen sekian-sekian sapa menang? Hahaha.Bak kata UAI "bodo dok diang!".



Politik-politik jugak, tapi aku masih tak dapat pisahkan sentimen masyarakat Malaysia dari sembang bab lucah, maki pun lucah-lucah belaka. Yang tua apatah lagi. Berat nanang! Sungguh memberi kesan pada yang muda. Anak muda! Janganlah kamu mengikut sifat orang tua itu yang seringkali mengajara kamu ke arah kelucahan. Hentikan. Ini kebangkitan anak muda. Berhujahlah dengan fakta. Jangan anda biarkan kelucahan itu melatih anda menjadi kotor.



Kat bawah ni aku share kan gambaq-gambaq menarik PASCA PRU13. Batman ngan Kato pun antara  yang tak puas hati jugak.hahahhahaha





















P/S : Hehe, kretip2.... 

# Credit to uppercaise.wordpress.com, 
azizulhakim91.blogspot.com, 
btm mari.blogspot.com 
atas gambo-gambo kalian.



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails