nuffnang

Kawan-kawan saya

Friday, August 20, 2010

::APABILA HATI BERBICARA DENGAN TUHAN::

Assalamualaikum
buat saudara- saudaraku sekalian
yang sentiasa tak jemu-jemu walk in kat sinih...

[sambil ngesat air mata yang bertakung]
malam nih agak sayu hati
dan sebak mengunjung menjadi tamu di hati


ntah, tetiba aku jadik sebak sengsorang
teringat dosa- dosa yang dah berapa tan yang aku dah buat,
dengan hiburan merapu,
melengahkan solat, kadang- kadang langsung tah ke mana solat aku..

dengan perangai yang gila-gila
aku memang tak lupa siapa Pencipta aku
tapi aku selalu lalai dengan kehidupan aku

ambik ringan je semua benda
suka hati aku je ngan pakaian aku
suka hati ja nak buat apa yang aku suka

tapi Allah tak pernah lupa aku
Dia bagi pointer aku naik, kadang-kadang turun
Dia bagi aku sengih sorang2 bila tengok slip exam
Dia bagi aku menangis bila kena repeat paper
Dia bagi aku merasa dapat Dekan,
Dia jugak tak lupa bagi aku semangat untuk belajaq

Tapi aku.....
selalu lengah2kan sembahyang aku
kadang2 tertido dan tak qada sembahyang
kadang2 ntah hapa ja yang aku kalut ngan dunia nih
sampai aku tak sempat tingkatkan iman dalam diri

video harimau ngan anak monyet kat facebook aku
betul2 buat aku menangis
dalam sujud aku masih lagi sedu sedan
sebak tahan apa yang aku pendam

teringat dosa aku yang lepas-lepas
janganlah aku tergolong dalam ahli neraka
biarlah hidup matiku dalam islam

walaupun aku tak dapat kebahagiaan di dunia
aku tak kisah, janji aku dapat masuk syurga Allah
dengan apa yang aku buat dulu,
lalai dengan keseronokan dunia
aku dah langgar larangan Allah

"SUMPAH...aku takkan buat lagi"

sedikit sebanyak aku dah turut menyumbang
kepada kemurkaan Allah

dan aku akan tamatkan kecintaan aku pada dunia
melebihi kecintaan aku pada akhirat
aku dah malas nak ambik kisah
soal kaya miskin,
yang aku pentingkan soal halal haram,
soal dosa pahala...

walau macam mana pun, aku tetap ingat Allah
sekalipun aku penah jugak keluaq dating
tapi aku tak jugak tinggal solat aku
dan aku masih tak melampaui batas

ada hikmah jugak atas apa yang jadi
Allah nak tunjukkan betapa bukan masanya
untuk aku bertemu jodohku
aku redha segalanya

aku bersyukur sebab aku tak tersasar begitu jauh
dan masih boleh bentuk diri aku
cuma kelemahan diri yang aku perlu betulkan...

terima kasih ya ALLAH
kau berikan aku hidayah
dan keinsafan ketika aku berada dalam bulan Ramadhan
bulan mulia yang penuh penginsafan...

aku akan menjadi hambaMU
bukan hamba syaitan yang berusaha menyesatkan
semoga aku boleh ditempatkan bersama ahli
dari kalangan syuhada...
amin...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails