nuffnang

Kawan-kawan saya

Wednesday, August 18, 2010

::ARTIS BARAT DAN DARAT DI BAZAAR RAMADHAN::

Hai..
Salam 1 Malaysia
dan assalamualaikum
(bagi yang beragama islam)

hihi..lame tak menulis, dek kesempitan, kelenguhan,
sedikit kesibukan beserta ketidak adaan topik best untuk 
aku ngarut-ngarutkan kat sinin..hahhahaha..

apa-apa pun harini adalah hari ke-8 kita umat islam berpuasa
diam tak diam dah nak abis fasa pertama dalam bulan Ramadhan
tapi...dah bape hari aku skip sembahyang tarawih..
seriously sangat letih bila time keje aku kuar pi sg bakap or jawi
jauh siot dari seberang jaya...
rasa jauh dia macam dari penang pi johor baru
(huh!nampak sangat aku mohong time posa)
hahahhaha...

dahla travel ngan moto lak tu...rasa macam nak meniarap ja atas moto..
tapi sebab x mo disamakan level ngan mat rempit
aku buat slumber, muka keimanan bawak moto
belagak macam tak lenguh..padahal....hmmmmmm

okeh2, tengok dah lama tak ngarut, ni mai dah cerita-cerita aku
hahahha..back to the topic..
 
ACTUALLY...
(ntah, tetiba ja aku guna CAPSLOCK)
*pernyataan nak menegakkan...

ramai yang dok tunggu-tunggu kelibat ramadhan nih,
ada yang niatnya nak pi tarawih, nak posa penuh,
nak main mercun,
nak beraya,
nak beribadah sekuat hati
dan tak kurang jugak yang nak pi bazaar ramadhan.
 

bila aku bercakap bab bazar ramadhan, maka..
dah menjadi rutin harian aku bila balik keja, simpan moto
pastu teman mak aku pi bazaar
(x pasti la aku teman mak ka, atau mak yang neman aku)
tapi yang pastinya memang aku gedik sangat nak pi tawaf kat situ
xtau pasaipa...best kut ramai orang...
sampai aku buleh hafal la kat mana ayam percik best,
laksa x sedap, popia basah, mee kuah sedap, 
murtabak tok kun..semua aku tau..hahhhaha

di sebalik ke'best'an pi beli juadah nak buka posa
aku tengok, berdoyon-doyon pula artis ala2 barat 
di Malaysia ni pi beli kuih-muih...
dengan seluaq ketatnya, baju pendek sampai nampak underware, tupperware,malware,software dan tah hape-hape ware lagi
tapi pakai tudung....
yang rambut kuning sampai tengah belakang,
macam2 gaya, yang pakai tudung lak,
macam-macam style... yang macam bonggol unta pun ada...
 

 ada yang menggedik ngan si seller nih, 
bukan takat nak beli kuih ja,
malh sembang merapu, 
gelak ntah hapa-hapa depan2 orang,
peliklaaaaaaaaa tengok...

bukan la aku nak kutuk sangat, 
tapi geng2 macam ni memang patut dikata
takda etika dan peradaban langsung...
malu la nak tengok budak-budak la ni...


****************************
jangan tengok lelama, ni bukan perempuan sangat
****************
masyaallah..... takut aku bala Allah turunkan nanti..
 





anda saksikan sendiri..bukan aku tipu..
ni memang yang ada di bazaar ramadhan sekitar kita
tak payah pi jauh-jauh sampai PWTC,
dekat-dekat kita pun belambak

p/s: tutup aurat ye



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails