nuffnang

Kawan-kawan saya

Thursday, July 29, 2010

::APABILA BAHASA SUDAH DIUPGRADE::

Hai semua..selamat malam dan merayau malam-malam diucapkan...
dengan ucapan meh jalan-jalan kat sinin..hihihhi

okeh, kali ni ade aku jumpa artikel pasal kedudukan bahasa setelah diupgrade
jangan ajo anak-anak cakap ceni...
oh, sangat tidak sopan..

hihihihi selamat membaca..


1. Anda berada di stesen bas dan rakan anda ternampak sambil bertanya:

"Tunggu bas ke?"
Anda harus menjawab:

"Taklah aku tengah tunggu helikopter, lambat plak ari nie ye"

2. Anda hendak pergi ke bilik mandi untuk mandi dan rakan sebilik anda bertanya:

"Ko nak mandi ke?"
Anda harus menjawab:

"Taklah aku nak pi main lelayang kejap, ko nak join?"


3. Anda sedang menulis surat dan rakan anda menegur:
"Aik? tulis surat nampak?"
Anda harus menjawab:

"Oh ye ke? aku tak prasan ah...tangan aku bergerak sendiri"


4. Anda sedang makan nasik dan orang tegur:

"Makan nasik?"
Anda harus menjawab:

Dgn nada yg lembut " Mata ko buta ke per? Kan aku tengah minum teh ais nie?"

5. Anda baru pulang dari kerja dan jiran anda bertanyer:

"Baru balik dari keje?"
Anda harus menjawab:

"Taklah, saya dari rumah, nak pi keje lah nie...opis saya dah pindah kat rumah..dan rumah saya dah pindah kat opis"


6. Anda sedang sibuk buat kerja dan rakan sepejabat menegur:

"Eh kau sibuk ke?"
Tak payah jawab:

Peratikan muker dia pastu kompang siket pipi dia.

6. Anda sedang menonton tv ceriter melayu, rakan anda datang lalu bertanyer:

"Eh citer melayu ke?"
Anda harus menjawab:

"Bukanlah, nie kan citer Otromen Taro menentang Raksaser dari Planet X... ko tunggu jap nanti otromen kuar".

PLEASE DON'T TRY THIS AT HOME.

P/S : Hanya dengan niat untuk bergurau...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails