nuffnang

Kawan-kawan saya

Sunday, December 18, 2011

::KEDAI MAKAN NI GUNA PELARIS KA?::

Assalamualaikum to all bloggers, readers. dan jugak stalker yang lalu lalang.
Tima kasih la sudi-sudi view kat sini buat yang kesekian kalinya.





Pagi-pagi ahad ni ada masa sket aku nak update entry.Khususnya bagi yang suka-suka lepak kat kedai makan, tak kira la pekena 5 gelas ayaq sambil cerita satu topik. Macam aku.ngehehehehe. Besala pompuan kan suka bukak topik.Baru-baru ni aku saja search pasai pelaris yang selalu tokey-tokey kedai guna nak melariskan apa yang depa juai tu. Kebanyakannya, kedai makan la. Kadang-kadang kita boleh tengok trafik kat sesetengah kedai agak kelam, ada jugak yang tak menang tangan.






Bagi yang taktau, selalunya benda-benda yang besa digunakan untuk dibuat pelaris dalam bisnes sama ada depa guna besi, duit syiling, beras, garam, gula dan macam-macam lagi la.Kebanyakannya benda-benda macam ni mesti diletakkan dalam kedai. Ada la jampi serapahnya.





Kat sini aku nak share la petua yang aku tau sikit-sikit, cara nak kesan kedai tu guna pelaris ka dak. Tadi aku baca buku yang mak aku beli, tapi rasanya petua ni ramai yang dah tau kot. Cuma aku ja yang dok ketinggalan zaman lagi.huhu.





Cara nak tau tuan kedai tu ada guna pelaris, ataupun dia guna ceplos, jin ka, kita kena baca Ayat Qursi 3 kali, kat luaq kedai tu. Nak baca dalam keta pun takpa.Kalau pi nek moto,sambil buat-buat mesej pun takpa, haaa....bacala ayat Qursi. Pastu bagi yang naik keta tadi tu, buka cermin keta sikit, tiup 7 kali kat arah kedai. Tapi janganla tiup kuat-kuat satgi orang len perasan pulak.huhu. Tiup slow-slow sampai habih nafas.





Pendek kata la, kalau la ada pelaris, mungkin 'benda' yang dok jaga tu akan naik angin kat kita, mungkin kita akan rasa macam ada angin terpa kat muka kita, so. bawak-bawakla diri pi makan kat kedai lain. Kalau tak rasa apa-apa tu selamat la kot.





Test-test la.....dan jangan buruk sangka pulak kat kedai yang memang ramai orang.mungkin servis dia baguih.makanan dia pun sodappppp hingga menjilat jari.





P/S : aku pun selalu lupa nak praktik amalan ni bila sampai kat kedai makan. Selalunya dah makan baru teringat nak baca ayat Qursi.hihi.

1 comment:

Jue said...

emmm yeke..baru tau nie..pas nie leyla praktik2 kot ingatla kan..da nak mam 2 tak ingat dah..maklumla ngah kebulur..hak3..apa pun kena try nie..emmmmm...:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails