nuffnang

Kawan-kawan saya

Wednesday, March 7, 2012

::COMEI, TAPI BUDI BAHASA....ALAMAK!::

Assalamualaikum bloggers and readers.



Mengupdate untuk kali yang berikutnya buat harini. Betapa aku memanfaatkan masa aku untuk blog.hihihihi. Kat umah aku ni hujan lebat, ada chance nak goal awai malam ni. Begitulah aktiviti aku bila time hujan. hehehhe. Tadi masa aku dok round-round kat pesbuk aku. Aku tertarik bila nampak dan terbaca satu quote ni :


Kalau awak tak cantik yakinlah ada lelaki yang akan nampak awak cantik, kalau awak miskin yakinlah ada wanita yang sanggup susah dengan awak.


Memang menarik ayat ni. Aku selalu jumpa pompuan yang suka bajet hot, padahal tak la cantik sangat. Suka menayang-nayang depan aku. Kadang-kadang aku yang sebagai pompuan ni pun tak paham dengan kerenah pompuan yang macam tu. Mungkin aku jarang jumpa laki yang jenih poyo, tapi pompuan yang bajet kiut, suka perasan, jangan cakapla. Memang bersepah-sepah aku jumpa. Patutla ada laki yang cakap susah nak jumpa pompuan baik la ni. Ya lah kot. Sapa suruh cari guna hidung.hahaha.





Ada sorang pompuan ni, aku nampak memang style dia kiut, macam artis, dengan Rayban nya, dengan shawlnya melilit-lilit. Bagi aku, kiut la pompuan ni. Haish beruntungla sapa jadi pakwe dia. Memang stylo laaaaaaa.... Makan kat kedai mamak, dah elok aku nak pi kat cashier, bayaq harga aku makan tu, tetiba pompuan ni jerit-jerit kat cashier sebab makanan dia lambat sampai.... Pergh, ramai la jugak yang perati.huhu.




Sayang, seribu kali sayang. comei tu comei dah. Budi bahasa pulak out.....hermmmmm. betuila orang kata, pompuan yang tak comei pun akan nampak kiut bila budi bahasanya dijaga. Cuba perhati sekeliling anda, ramai dak yang jaga budi bahasa?




Bagi aku biaqla kita kurang sket dari paras rupa, tapi kita lebih jaga budi bahasa, insyaallah ramaila yang dok tercari-cari nanti.






p/s : Suka tengok bini Ally Iskandar dan suka tengok kisah depa, betuila kan kata orang, kalau dah jodoh....

3 comments:

Mizs Lucy said...

setuju dgn entri awk ni
=)

faizah husna said...

hehe..
sy pn ade mmebe prangai camtuh..
syg seribu syg kann??^^

M Fizan said...

huhu..menuju konklusi..dont judge a book by its cover..cantik luar tak mesti cantik dalam.. luar perfect, dalam hampeh..lumrah :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails