nuffnang

Kawan-kawan saya

Monday, March 5, 2012

::PETUA NAK HILANGKAN PANAS DALAM KEPALA::

Assalamualaikum to readers and bloggers.



Kali ni aku nak share petua nak hilangkan panas dalam kepala. Macam aku ni besala, bila memiliki rambut tebal ni selalunya kepala jadi panas dahtu pulak, panas tahap tak boleh blah sampai naik pening. Setengah orang on kipas ja, ok la. Tapi aku ni spesies panas payah nak keluaq dari kepala. So, bila demam tu jangan cakapla, memang membahang ja rasa. Even, pi mandi 6,7 kali sejam pun panas takleh nak hilang. Buat baziaq ayaq ja.huhu





Caranya, cari daun bunga raya, atau daun rambutan, ramas dalam ayaq sampai keluaq pati dia yang ala-ala shampoo tu, pastu basuh kepalaatau bak kata orang utara jaram kepala guna pati tu.Letak kat kulit kepala, pati tu dapat sejukkan kulit kepala. Bagi yang dok kat kampung macam aku ni senang la nak cari daun segala, tapi bagi yang dok kat metropolitan tu, hmmmm aku suggest hangpa pi beli ketui ais letak atas kepala.hihi




Sapa yang tak kenai daun-daun yang aku mention kat atas tadi macam ni lah rupanya. Teruk ngat aih, tak kenai daun.ekekeke.




Bagi yang nak share petua ataupun nak cari petua apa-apa buleh klik PETUA KESIHATAN. Boleh join ramai-ramai di facebook yang mana matlamat group ni nak share apa saja petua turun temurun ka, atau apa-apa ja lah. enjoy posting :)


P/s : Petua nak pandai masak, jom pi dapoq.ekekekeke :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails