nuffnang

Kawan-kawan saya

Wednesday, March 21, 2012

::BERKAWAN SAMPAI KE SYURGA::

Assalamualaikum readers.



Semalam masa aku termenung kat kerusi hospital sempat aku baca buku yang macam kat bawah ni. Sementara nak tunggu turn buat follow up, aku just view contents dalam buku tu.Memang agak menarik bila sentuh bab sahabat ni. Actually buku-buku yang berkonsepkan macam ni memang makanan jiwa aku, sebab aku memang tak suka baca novel.Tengok kulit novel pun rasa nak lena. hahahaaha. Aku prefer motivation camtu, best wooo..






Jadi, bila aku baca bab sahabat ni, memang agak susah untuk kita cari sahabat yang boleh bimbing kita all the time. As human being, memang macam tu la kan, kawan yang nak sama-sama susah, sanggup terjun selamatkan kita memang payah sangat nak jumpa. Untung kalau masa kita susah pun, kawan still menyebelahi kita dan sanggup bimbing kita jadi orang yang baik-baik.




Kadang-kadang bila kita leka, atau kita down mesti rasa nak motivate diri sendiri jugak, Tapi kita selalu gagal. Mesti ada kawan yang membantu. Kawan yang boleh bantu kita sampai ke syurga. Mana la nak cari. Kalau bagi parents yang nak didik anak-anak, kena cari jawapan dengan sapa anak-anak berkawan. Jangan sampai anak-anak terpilih orang yang salah.




Memang betui, bila kawan kita ada masalah, mungkin kita boleh tolong. Tapi macam mana pulak kalau ada yang sanggup tikam belakang? Depan kita, semuanya kita lah yang terhebat, tapi dicanang pulak kita yang paling buruk bila dia dengan orang lain. Perlukah kita ada kawan yang jenis macam ni?




Berhati-hatilah bila berkawan. Jangan sebabkan kawan, kita abaikan segala keperluan terhadap keluarga. Perhatikanlah kawan-kawan kita dan tengoklah siapa mereka. Kalau berkawan dengan penjual minyak wangi, mesti kita juga akan terkena tempias baunya.



p/s : Kawan yang baik akan selalu memandu kita ke arah kebaikan.Wallahualam.

5 comments:

hajar said...

betul3... thanks for sharing...

AL AZRUL said...

GenQ... koleksi bku yg terbaik.. byk yg bermanfaat dlm bku tu.. :)

Ana Farhana said...

suke bku motivation jugak! yeaaaa

faizah husna said...

yupp...Gen Q n solusi sgt2 bermanfaat..^_^

btw..mmg susah nak cari sahabat yg baik..tp kalau kte jadi yg terbaik dgn semua orang...InsyaAllah akan hadir jua seorang sahabat yg lebih baik. :)

Alex Irfani said...

kunjungan hangat.. kunjung balik ya. jangan lupa follownya.. :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails