nuffnang

Kawan-kawan saya

Thursday, August 18, 2011

::AKU MEMANG TAK DAPAT BACA HATI ORANG::

Hello bloggers...



Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh, and good morning to all......





Setelah semalaman aku bermalam tanpa membuka facebook aku, tanpa mengupdate sepatah kata dalam blog aku ni. Aku rasa panjangggggggggggggggggg sangat malam aku. Ni semua gara-gara bil berukben aku sampai lambat, dan aku tak alert bila last payment aku buat. Alkisahnya, selagi aku tak settlekan tunggakan aku, memang takkan ada la line beruk aku ni,huhuhu.









Pagi ni dengan mood yang separa hambar dan mood sat ada sat takdak ni, aku usaha jugak mengupdate blog ni, sebab semalam aku dah sedikit kecewa tak dapat nak hadap blog aku. Pagi ni, awai-awai lagi nak balas dendam update blog..guna tenet kat opis...hihihihi....





Kadang-kadang aku nakkkkkkkkkk sangat baca apa yang ada dalam hati orang. HOW I WISH I CAN!. Aku nak tauuuuuuuuu sangat apa yang ada dalam hati kalian. Aku nak tau sangat apakah bila kalian menyebut  "i only have you" "I need you"...apakah betul-betul itu yang kalian maksudkan. Aku frust sangat, bila aku tengok tindakan yang kalian buat tu tak sama dengan apa yang kalian cakap.








Apakah yang kalian cuba sampaikan? selalunya nawaitu bermula dari hati, minda akan berfikir dan mulut akan menzahirkan keadaan. Aku agak terkilan dengan dunia sekeliling aku, bila depan aku cakap lain. Belakang aku cakap lain pulak. Dalam dunia aku, aku tengok hampir semua orang jadi macamtu. Kenapa???? Kadang-kadang aku pening sangat, harini cakap lain, esok cakap lain. Sapa yang aku patut percaya.





Sebab tu aku seboleh-boleh nak faham hati kalian yang mana masih ada dalam hidup aku ni. Tapi aku tak mampu, sebab aku taktau apa yang betui-betui kalian fikirkan. Aku tak pasti apa patut aku buat la ni. Dan susah jugak aku nak bagitau apa yang sebenaqnya ada dalam hati aku. Tak semua patut kita luahkan, yang tu memang prinsip aku. Tapi aku lebih suka dengaq luahan hati orang. Tak semua orang sempurna, aku pun macam tu jugak.






Paling aku rasa seksa, bila something yang aku nak cakap tu aku tak dapat nak sampaikan. Sangat menyeksakan, tuhan ja la yang tau. Tapi, aku tak suka sangat direct to the point. Cuma aku lebih suka orang direct to the point dengan aku. Jangan berkias. Aku blurrrrrrrrrrrr....





Aku sangat berharap suatu hari aku dapat memahami apa yang kalian cuba maksudkan. Tolonglahhhhh.... berterus terang saja dengan aku. Jangan lain di hati lain di mulut. Aku susah nak teka dan benda macam ni selalu menghantui di masa sepi aku



p/s : tell me the truth...

5 comments:

damha said...

dalam persimpangan ini usahlah kita terlalu memikirkan apa yg org nk kata ttg diri kita...janji kita jgn kacau org n menyakiti hati org sudah...utk mengelakan perkara sebegini kita berbaik sangkalah pada mereka2 itu...

::Mastura Zakaria:: said...

@damha
penah jumpa orang yang selalu cakap macam tu tak..

damha said...

iye saya pernah jumpa...

::Mastura Zakaria:: said...

@damha


kdang-kadang pening....kenapa selalunya hati x sama dengan percakapan, bukankah cakap tu mesti selari dengan niat?

damha said...

iye tul tu...cakap mesti selari dgn niat...tapi mungkin ade niat yg tidak baik berselindung disebalik kata2 yg diluahkan itu....apa2 pun kita x dpt nk menghalang seseorang itu berkata apa saja ttg diri kita...hanya pada ilahi saja kita berserah utk mendapatkan kebenarannya...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails