nuffnang

Kawan-kawan saya

Friday, August 5, 2011

::BILA DAH SAYANG...TAPI:::

Hello bloggers....


First of all..assalamualaikum buat semua yang sudi stop sat dan singgah kat sini..hihi peace..=)


Ada satu notes menarik yang aku dapat dari kawan-kawan aku kat fesbuk. dan memang kena dalam hidup kita jugak, buat sesapa yang terasa kena dengan hidup dia dan speechless..hihihi bawak bertenang semua.. jangan emo-emo...takmau nangih na... chill out peeps...






Bila kita sayang orang tu,
Kita tunggu dia lama pun takpa,
Tapi bila dia tunggu kita???dia marah-marah...
Hati kata ala,adatlah ada yang menunggu dan ditunggu...


Bila kita sayang orang tu,
Kita tak tido pun takpa layan dia yg tengah bosan,
Tapi bila kita bosan,ada dia layan kita???
Hati kata,takpa dia busy kott!!!


Bila kita sayang orang tu,
Kita gaduh dengan dia,kita diam ja...
Tapi dia heboh 1 dunia...
Hati kata takpa,dia tension tu...


Bila kita sayang orang tu,
Kita kol nak cakap dengan dia...
Tapi dia bagi phone kat orang lain atau matikan...
Bila jadi macamtu,takpa...
Hati kata, takpa...layan ja,kawan dia,kawan kita gak...


Bila kita sayang orang tu,
Kita bercerita dengan dia,cita dengan
tunggul lagi baik...
Tapi bila dia bercerita dengan kita???
Kita dengar,sepatah-sepatah kita kena ingat...
kalau tak ingat kita yang kena marah
Hati kata takpa sayang katakan…


Bila kita sayang orang tu,
Kita dan dia lapar...
Tapi kita bagi semua roti kita kat dia...
Hati kata,ala jaga lah hati dia,kesian dia…


Bila kita sayang orang tu,
Kita sanggup bagi dia rest bila dia letih,
Tapi bila kita letih,dia suruh jugak kita layan dia bila dia bosan...
Adil ka???Hati kata,ala bukan selalu pun...


Bila kita sayang orang tu,
Kita jadi macam orang gila dengar dia sakit,
Tapi bila kita sakit,
Dia siap keluar dengan kawan-kawan dia meraikan hari kesakitan kita,
Hati kata,ala takpa, takkan dia nak berkepit dengan kita 24 jam...


Bila kita sayang orang tu,
Kita tak pernah pun pentingkan diri sendiri,
Tapi dia hipokrit tahap gaban..
Hati kata takpa,dia memang macamtu  kena lah terima...


Bila kita sayang orang tu,
Kita sayang nk tinggalkan dia selama-lamanya,
Tapi dia tak tahu kita berdepan dengan maut,
Walaupun kita sakit,dia kata kat kita,sakit besa-besa ja,jangan nak mengarut...
Hati kata,macam manalah dia bila kita takdak,mesti dia hepi...

Bila kita sayang orang tu,
Kita tak sanggup tengok dia derita,
Tapi dia tak pernah hargai diri kita,
Hati kata, tau tak betapa kita sayang kan dia????

Bila kita sayang orang tu,
Kita sanggup tinggalkan dia selama-lamanya untuk dia bahagia...
Tapi adakah dia tahu pengorbanan kita??
Hati kata,takpa,janji dia bahagia...
Dan...

Bila kita dah tinggalkan dia selama-lamanya...
Dia datang ziarah pusara kita...
Dia kata Dia mintak maaf sebab pernah mengata kita...
Dia mintak maaf sebab pernah buat kita tunggu dia...
Dia mintak maaf sebab pernah paksa kita layan dia time bosan...
Dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dunia salah kita...
Dia mintak maaf sebab pernah tak hiraukan kol kita...
Dia mintak maaf sebab pernah tak dengar luahan hati kita...
Dia mintak maaf sebab pernah buat kita kelaparan sebab dia...
Dia mintak maaf sebab pernah ganggu waktu rehat kita...
Dia mintak maaf sebab tak pernah hiraukan sakit kita...
Dia mintak maaf sebab pernah pentingkan diri dia sendiri...
Dia mintak maaf sebab tak pernah tengok penderitaan kita...

NAMUN SEMUANYA TELAH TERLAMBAT....

HARGAILAH ORANG-ORANG  YANG KITA SAYANG...

credit to : mohd razi zakariah...

12 comments:

Nizam Ijam said...

hehhe.. sabar la.. separuh dr iman tu :)

kaizen said...

tu laa... bila dah sayang sumer yg buruk tolak tepi ni la jadinya...

latest entry Ukur KECEMERLANGAN diri kita... & Urban : Camera Paling CANGGIH

Lulu Rahman said...

sedih :(

nora amila ghazali said...

setuju sgt... :(

damha said...

bila dah sayang...
semuanya indah belaka...
tutur kata berbudi bahasa...
adap sopan berakhlak mulia..
hati pun turut berbunga2...
namun bila hati dah benci..
semuanya serba x kena...
masalah kecil diperbesarkan..
umpat caci kata nista...
marah geram hati terluka...
itulah adat org berkasih...
tak semua yg dimpikan..
akan tercapai..
pasti ade dugaan yg menanti...

::Mastura Zakaria:: said...

@Nizam Ijam

hihihi...

::Mastura Zakaria:: said...

@kaizen

sayang biar berpada-pada

::Mastura Zakaria:: said...

@Lulu Rahman

kan dah pesan..jangan emo-emo..

::Mastura Zakaria:: said...

@nora amila ghazali

setuju...

::Mastura Zakaria:: said...

@damha

bila dah x sayang jangan pulak kita menghina dan mengaibkan... itu adalah takdir

adib syazwan said...

errr speechless~ =P

Firdnurjue said...

Selalunyer cam 2 la..bila kita da hilang sesuatu tu atau sesorang tu..bru kita reti nak hargainyer..tp buat pea???semua da terlambat dah sia2..so hargai dan sayangila org yang menyanyangi kita..:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails