nuffnang

Kawan-kawan saya

Saturday, August 20, 2011

::BLOGGER DAN IDENTITI::

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.....to all muslims bloggers, readers, stalkers, and blogwalkers.




Cewwahhhhhhh..salam panjang hari ni, dan tak lupa jugak ucapan selamat pagi buat yang bukan muslim. Kalau ada la kan, walaupun percentage outsiders yang luangkan masa kat blog aku ni ciput ja.hihi.Pagi ni dengan mood yang suam-suam kuku, mood yang tak berapa ready nak raya. Tapi ada pulak yang ajak aku pi beli baju raya. Takpa la, aku ikut ja sebab saja hobi nak ushar orang..hahahah takda faedah betui.....








Dalam dunia blogger ni, ada dua jenis blogger, yang dedah identiti [macam aku], ada yang tak letak muka langsung, tak letak profile, tak letak link blog, dan ada jugak suka komen yang bergelar anonymous. Tak kesah la apa pun, cuma ada satu owner blog ni, suruh aku pi melawat blog dia, tapi tak letak link, susah gila aku nak jejak dia. Bila aku dah boleh jejak, alamakkkkkkkk....dia tak tulih langsung profile dia, setakat tulih hobi ja. Frust aku. Laki ka pompuan, aku pun taktau.





Apa pun, sebagai blogger, bahasa kita budaya kita. Walaupun ada yang sembunyikan identiti, tapi bahasa mestila sopan sket, jangan buat ayat yang bak kata orang macam $$%^&^%#@, maki dan sebagainya. Tak elok sangat dibaca blogger yang lain.Bukankah bahasa tu mencerminkan personaliti kita.




p/s : Kata bahasa jiwa bangsa, tapi kalau tengok dari segi bahasa...pergghhhhhh...boleh sentap jugak dek ke'kasaq'an dalam penulisan..hihihi...renung-renungkan dan selamat beramal.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails