nuffnang

Kawan-kawan saya

Saturday, July 9, 2011

::APABILA HATI MULA BERBICARA::

Hello bloggers...



Assalamualaikum and happy saturday.




Awai aku bangun dan tak boleh nak tidoq dah even tak keja harini. Mind was set up to rest start Thursday lagi...hihi. Jadi, bila cuti lama, it doesn't mean aku kena tidoq lama jugak.mau boleh tepu otak aku.hihi. So, its better update blog pepagi buta ni sebelum ada keja len yang menyapa aku..hihi







Dalam hidup kita ni, tak selalunya kita hadapi masa-masa indah, adakalanya pahit, jatuh bangun mesti ada dalam kehidupan. Hidup kita takkan rasa berharga kalau dari awal kelahiran kita hanya duduk di tangga teratas. Kita takkan mengenal kehidupan kalau kita sentiasa dijunjung kesenangan. Seboleh mungkin, kerisauan, kejatuhan.....itu yang akan mengajar kita lebih mengenali manusia. Lebih mengajar kita agar berbicara dimulakan dari hati bukannya dari bibir yang boleh membicarakan dusta menjadi benar.




Lebih manis bicara hati bila iman menjadi penghias diri. Aku...... sama macam orang lain jugak, yang ada rasa happy, rasa down, rasa macam-macam...normal as human being. Tapi aku lebih suka diammmmmmmmm dan menjaga hati orang dari tengok orang terluka. Biaq hati kita tercalar dari kita yang mencalarkan hati orang lain. Memang yang tu prinsip aku. Aku tak suka menyedihkan orang dan cari pasai dengan sapa-sapa... Dan aku paling tak suka bila adanya perbalahan untuk selesaikan keadaan. THATS NOT THE WAY I AM.





Aku lebih suka dengaq pendapat orang, then ada satu solution. Sebab aku paling percaya, apa yang Allah dah tetapkan untuk aku. Walaupun kadang-kadang aku tak nampak apa yang aku ada, tapi aku ada hati yang perlu aku jaga. Pertengkaran tu hanya cara sia-sia untuk tunjukkan ego masing-masing.





Semua orang senang untuk marah. Tapi yang susahnya, cara kita melepaskan kemarahan tu pada masa yang tepat.....yang tu adalah satu benda yang susah. Bagi aku, aku diam ja kalau aku marah.hihi. Dah memang tu ja cara aku. Paling kuat pun aku update status kat pesbuk. Tapi aku bukannya orang yang boleh bangun dan maki depan orang...that is totally not me..... Kalau jadi macam tu, better pegang aku kuat-kuat...kena rasuk la kot.hihi






Satu prinsip yang aku pegang sampai bila-bila....Walaupun aku tak cantik rupa, ke laut ja pun muka aku, tapi sekurang-kurangnya, aku bersabaq dalam apa jua situasi. Orang mungkin akan hargai perangai kita walaupun kita bukanlah orang yang terbaik. Dan aku percaya jugak, tak ke mana pun kalau kita buat jahat dengan orang. What you give, you get back...kan? Jadi sentiasalah bersabar dan biarkan hati yang berbicara. Mulut mungkin boleh mencanangkan yang dusta tapi hati.....hati membenarkan perkara yang tulus.....


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails