nuffnang

Kawan-kawan saya

Monday, July 25, 2011

::RAMADHAN YANG AKU NANTIKAN::

Hello bloggers...




Assalamualaikum buat semua yang tengah membaca silent entry aku pagi ni..hihi..ada ka term silent entry? hihi.. Selagi aku tak cakap kira silent la kot. Dek sebab aku tak sabaq plak rasa nak sambut ramadhan jadi aku buat entry pra- ramadhan sambil dengaq lagu-lagu nasyid.







Apa mission ramadhan hangpa semua kali ni? Termasukla aku jugak. hihi. Tapi yang pastinya, aku cukup suka sebab malam-malam ada aktiviti aku, apa lagi...tarawih kat surau....terisi sket malam-malam aku yang lapang.












Dah tentu semua mengharapkan kerahmatan dari Allah. Bukan tu saja aku sangat mendambakan kecintaan dari Allah, sebab tu aku dah niat untuk istiqamah dalam apa jua tindakan aku. Biaqla ada sedikit kekecewaan sebab cinta manusia yang menyiksakan tapi aku tak sanggup untuk hilang cinta Allah. Andai kata dunia ni tak berpihak pada aku, aku redha ja. Sebab aku dah takdak tempat mengadu selain Allah SWT.





Memang betui, sebaik mana pun sorang manusia tu pada kita, akan ada satu saat bila kita betui-betui sepi, dia sendiri tak dapat temankan kita. Pada saat tu kita hanya ada Allah, tempat mengadu, Dialah pencipta yang memahami segenap lubuk hati. Sejauh mana kita terlupa padaNya, Dia tetap menemankan kita. Dengan adanya roh dalam jasad, selagi tu aku tetap Hamba Allah, biarpun aku dikecewakan, tapi Dia tak pernah kecewakan aku.





Di kesempatan entri aku kali ni, suka untuk aku jalankan amanah Allah untuk sama-sama mengingatkan antara kita terutamanya diri aku sendiri supaya kita dapat fokus untuk menggandakan ibadah kita. Bulan puasa ni, kena kejaq sket, mana la tau kot-kot ramadhan ni ni yang terakhir.[syahdu plak ayat ni]




Jadi apa-apa pun pakat-pakatla menggandakan amalan supaya bukan syurga dunia ja yang kita dapat, syurga yang sana pun kita dapat jugak.




sekian, untuk makluman.



5 comments:

nadia fatihah said...

selamat berpuasa. :)

Firdnurjue said...

samalah..tak sabar tunggu RAMADHAN AL-MUBARAK...:-)


*betul..ALLAH always de dengan kita...:-)

Diana @ bilakukatacinta said...

salam kenal n slm ramadhan dear

iedaurora said...

semua dah tak sabar nak sambut Ramadhan!

fazurybeuteq said...

x sabar menanti kan bulan itu dtg ...


* salam kenalan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails