nuffnang

Kawan-kawan saya

Tuesday, June 21, 2011

::APA SALAHNYA RENDAHKAN EGO SKET??::

Assalamualaikum bloggers...



Bila kita hidup dalam satu dunia yang kita share ni, kadang-kadang kita akan kenai macam-macam jenis manusia. Ada yang sentiasa nak dok kat atas ja, dan ada pulak sanggup cantas kawan sebelah sebab nak kejaq tempat yang kat atas..... Apa sebenaqnya yang ada dalam diri kita?




EGO....Semua orang ada ego...yang penting adalah macam mana kita kawal ego kita. Bohongla kalau kata, ada orang yang takda ego. Cumanya dia bijak dalam mengawal ego. Kadang-kadang kita rasa nak marah, kita rasa kecewa, tu semua jadi sebab ada orang sedang mencabar ego kita. Betui dak?







Dan sebab tu aku tak suka moto ego...hahahahhaha..sebab dia ego.....[takdak kena ngena, haha]... hehehhe. Bagi pandangan aku la....tak rugi pun kalau kita rendahkan ego kita, takkan dalam semua hal kita tak boleh nak mengalah langsung.Kalau macamtu, memang takleh bercampuq dengan orang la....kena hidup sorang-sorang.




Jangan kita belagak sangat sampai tak kena tempat. Kadang-kadang mungkin kita pandang lekeh seseorang tu, tapi nanti dia yang akan tolong kita.Terima seadanya sebab kita hidup atas muka bumi yang sama dan di bawah langit yang sama.....Tapi berhati-hati jugak dengan ego kita, jangan sampai kita sendiri yang makan hati....





sekian, untuk makluman.



9 comments:

JAMALUDDIN ABU BAKAR said...

Nice Entry cik Mastura..Mari kita sama-sama muhasabah diri ye..:-)

oja_alia said...

pade saye...ego tak ke mane!!madang nak ego jek..takyah layan org cmni.t tau la die pk.

Akulah Pak Lan said...

Ego cuma musuh manusia dalam perhubungan

::Mastura Zakaria:: said...

@JAMALUDDIN ABU BAKAR

insyaallah jamal.....muhasabah diri dapat mematangkan kita....

::Mastura Zakaria:: said...

@oja_alia

betui2....hihi

::Mastura Zakaria:: said...

@Akulah Pak Lan

setakat ni x nampak apa yang baguih bila tinggikan ego...

adib syazwan said...

kadang2 kita tak nampak n tak sedar diri kita ni ego....betoi x?

fazilzura said...

betui2, kdng2 ego tu yg memusnahkan hidup kite

atie said...

ada yg ego melampau ...sampai lupe perasaan org lain...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails