nuffnang

Kawan-kawan saya

Thursday, May 19, 2011

::PENDAPATAN SAMPINGAN, YANG PASTI NI BUKAN QARUN YANG PUNYA::

Salam 1 Malaysia buat semua reader....




Mengupdate lagi pagi ni.....hihihi....Kalau aku terlalu kesuntukan duit, ada ja rezeki baru aku nanti..heheehhe... Syukurrrrr...ada jugak la seringgit, dua untuk aku....Aku selalunya akan korek kat sini...










Ni memang lubuk duit la.....pattern basuh baju tak ckeck dalam poket..hahahhaha...selalunya ada seringgit, dua....kalau syiling masuk siap la...bunyi dah macam kilang besi la mesin basuh ni. Selalunya kalau syiling dah termasuk dalam mesin, mak aku la yang selalu jadi technician korek mesin basuh kat umah.hahahah. Mak aku memang cekap bab-bab pomen mesin.hehehhe, technician terlatih...





Hahahaha.ni mujuqla jumpa masa terapung-apung dalam mesin. Yang paling teruk aku jumpa masa nak sidai baju. Masa tu dah wangi sebab kena celup dengan downy, hehehehe. Alih-alih nak sidai baju kena jugak sidai duit sekali......







Kalau duit singget tu dah kelabu la sket kaler dia, duit paling tahan lasak, duit lima ringgit la..hahahhaha.... Basuh pi la macam mana pun tak koyak....hehehhe. Wangi tu tetap kool, kalau aku pi isi minyak ka, terpaksala gadai duit wangi aku tu...Kalau tak nak bayaq ngan hapa pulak? Mana ada barang free la ni..huhu





Kadang-kadang aku nak iron baju pun jumpa duit jugak...dalam poket baju mak aku la, poket baju abah aku la...... Selalu nya aku akan buat announcement sekali ja "SAPA PUNYA DUIT NI?????" kalau takdak respon..hihihhih kebasssssss ja la..lagi mau tunggu ka? upah basuh baju kot..hahahah...selalunya bergantung kat rezeki jugak la. Kalau besaq rezeki aku time tu dapat la sepuluh hengget..hahahahah










Errrr...tangan tu bukan tanga aku na...sebab aku cilok gambaq ni dari blog arfahadnan.blogspot...hihihi. Aku nak tangkap gambaq aku iron duit takdan pulak, so aku cari kat pakcik google..hihihi..... Kebanyakan gambaq kat atas pun aku sedut jugak gambaq tu.....









Sementara tunggu gaji ni, nak cari jugak 'tips' untuk tambah pendapatan. Walaupun tak banyak mana, tapi lepas jugak kalau nak beli sirap sebungkuih..hehehehhe...Ucapan ribuan terima kasih buat penderma duit...terutamanya mak yang suka letak duit merata-rata sampai tak ingat kat mana dia letak duit yang aku bagi semalam..





p/s : Mak check mesin basuh tak........??? Tapi dah hantaq orang repairkan mesin kita harini...ah sudahhhhhhhhh!!







sekian, untuk makluman.

2 comments:

Rina Rahamat said...

meh meh akak tolong basuh baju ko dan famili..kehkehkeh(kaya aku)

SHM said...

best bile rezeki dtg tibe2 . lg2 klu tgh x da duit kan ? :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails