nuffnang

Kawan-kawan saya

Tuesday, May 10, 2011

::BLOGGER IKHLAS KE TAK NI??::

Assalamualaikum.......and good morning..






Pagi ni aku nak share lagi tentang ada sesetengah blogger yang suka buat tutorial. Bagi blogger yang suka letak coding untuk sesetengah tutorial. Tapi yang aku tak paham kenapa disable kan right klik untuk copy coding tutorial tu.










La ni aku tau, banyak sangat newbie, yang kadang-kadang suka buat macam-macam. Contohnya tambah widget la, tutorial macam-macam untuk cantikkan blog. Nak letak widget, boleh...... Tapi jangan ter'over' sangat sampai orang yang nak loading blog kita tu pangkah blog kita sebelum sempat loading. Maunya tak, nak tunggu header keluaq pun sampai lima minit.








Ada jugak setengah blogger tu guna ayat-ayat yang bagi aku 'kasaq' la jugak, contohnya bila ada readers yang nak ambik coding kat blognya . Tapi kata tutorial untuk dishare. Dalam blogging ni, kita kena banyak belajaq. Jangan nak orang follow blog kita tapi kita sendiri yang tak mesra follower.






Kalau takmau share tutorial, tak payah la post entri pasai tutorial kat blog. Bila ada yang berminat, tengok-tengok tak boleh copy pulak. Disable right klik la. Ada jugak blogger yang bila kita right click kat blog dia, ada satu pop- up window yang keluaq kat situ, ada yang tulih "Mana boleh copy, blah laaaaaaaaa"..Huiiii...sangat tak praktikal aku rasa ayat-ayat macam ni.






Penah tak hangpa terpikir bahawasanya, blog kita ni, macam-macam peringkat umoq yang baca. Jadi guna perkataan yang berhemah sket na......Nanti orang cop kita tak mesra pelawat sedangkan kita memang mengharapkan pelawat view blog kita.






Satu ja pesan aku, bila kita rajin blogwalking kat blog orang lain, belajaq untuk jadi sedikit matang, bukan setakat jerit kat shoutbox ja, tapi cuba belajaq cara yang kita lebih mesra pelawat....Okeh, semoga success.




P/S: Sapa yang newbie, boleh belajaq sket-sket dari blog orang lain.





sekian, untuk makluman.

7 comments:

PinKy MoMMa said...

smoga kita sntiasa blajar dan blajar utk jadi lebih baik dr smalam ;)

nice entry dik..

Srikandi Bonda said...

Salam perkenalan. Nice entry. InsyAllah, newbie macam Yun akan cuba ikut. ^_^

Haida said...

betoi tu selalu budak-budak punya keja latu, tp kita boleh copy lg, depa ja yg tak tau, guna ctrl+c dan ctrl+v ja..

bahiyahaziz ; said...

hari ni yaya dpt ilmu br dr kak mas..
tQ

Adib Syazwan said...

huhuhu...kalau xwt tuto xpe an disable right klik?hahahahaha..=P

::Mastura Zakaria:: said...

pinky momma :betul..betul...

srikandi bonda:ilmu untuk dikongsi

haida:hehehhe.tulah diorang tak sedar kot..

yaya:sama2 dik

adib:hehehhe ikut lah, tapi kalau copy pun ade backlink tak ke untung...ade yang cakap sharing is caring tp x bg copy...emmm...

SHM said...

sbnrnya klu kluar pop-up window tu boleh je nk copy . dah kuar skali , right click lg skali , pastu tick "prevent this page from creating additional dialogs" dah boleh right click . tp mmg annoying disable right click nih .

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails