nuffnang

Kawan-kawan saya

Tuesday, May 31, 2011

::SEGMEN COUPLE?? MOTIF?::

Assalamualaikum bloggers...





Entri bergenre nasihat buat sesapa saja yang sudi terima nasihat aku di pagi hari.




Okeh, aku memang suka join segmen by bloggers. Tak kira la blogger baru ka blogger lama ka. Aku join ja, tambah-tambah yang invite aku, aku memang appreciate sangat..hihihihi







Tapi aku pelik la adik-adik blogger yang buat segmen jugak, tapi segmen letak gambar couple-mapel ni kat entri, bukan aku nak kata la...cuma aku nak bagi nasihat la sebagai sahabat blogger. Jangan bila kita buat segmen tu sampai taktau apa motifnya, takkan buat segmen semata-mata nak kena orang link kat entry tu.





Aku pahamla ramai yang ada couple ni, tapi...kalau x tegur, aku taktau la ada blogger yang sedaq ka tak benda ni. Tapi kalau nak buat segmen pun kena pikir jugak 'apa benda yang disampaikan' tu...... Aku segan jugak nak teguq benda-benda macam ni, tapi rasa bertanggungjawab sket la kan.




Bila ada orang dok bercouple, bermesra-mesraan, ataupun dating, hangpa sibuk-sibuk kata orang ke-3 adalah syaitan. Betui yang tu, tapi jangan buat contest ataupun segmen 'bersama couple'..tak sesuai...kalau segmen untuk laki bini takpa la, sebab dah sah. ni baru couple.... Yang taktau lagi kan hala tuju...





Bagi sapa yang terasa tu aku, mintak maaf la, tapi kalau untuk segmen couple-mapel ni, aku memang takmau terlibat. Aku rasa macam takda motif pulak segmen macam ni.....






p/s: pandai-pandaila jaga diri masa bercouple...letak agama di depan...






sekian, untuk makluman.

14 comments:

Mohd Rizwan said...

mm.. huhu ~ terasa 100% =( huhu ~ btw..thanks akak.. klau akak tk tegur.. trpksa adk tanggung dosa.. ='(

Akulah Pak Lan said...

Gud girl..anak sapa la ni?

amnan said...

yup2... stuju bebeno... haha

::Mastura Zakaria:: said...

@Rizwan Ewan

dik wan..ramai lagi yang buat macam ni, cuma akak tegur secara umum je...secara tak langsung nanti kredit dosa pulak....
buat segmen lain pastu invite akak, kmfem akak join..hihi

::Mastura Zakaria:: said...

@Akulah Pak Lan


hihi anak pak ya..kem salam kat pakcik masri nanti..hehe

::Mastura Zakaria:: said...

@amnan


hihih..sekadar teguran lembut...

K said...

yup,setuju =)

teguran yang sangat berhikmah =D

Sharifah Aniza Ali said...

haaaaa gud advice cik mastura...xelok aih dok gebang2 kapel mapel ni...bkn pa..klu xjd? sobs~

::Mastura Zakaria:: said...

@sergeant keroro

sekadar panduan untuk blogger je ni sarjan...

::Mastura Zakaria:: said...

@cpahniza

tu la...takut sampai sekerat jalan ja....bukan ada ikatan pun..

Unknown said...

nasihat yang bagus D:

Ir. Jamal said...

Alhamdulillah..menjadi tanggungjawab kita tegur semua benda yang tak elok tue. Kalau tak nanti kena tanya kat akhirat nak jawab ape pulak kan.

"Mengajak kepada Kebaikkan dan Mencegah Kemungkaran"

"Sharing Is Caring"

::Mastura Zakaria:: said...

@EYFAalias


sekadar teguran sebab mungkin ada yang tak sedar cara ni menaikkan traffic dan menaikkan dsa sekali gus...

::Mastura Zakaria:: said...

@JAMALUDDIN ABU BAKAR


Betul tu jamal..teguran sesama sahabat muslim...teguran bukan untuk menjatuhkan, tapi untuk menyelamatkan...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails