nuffnang

Kawan-kawan saya

Monday, May 23, 2011

::CHEESECAKE OMBAK LAGI, VERSI KENA TELAN ESOK::

Assalamualaikum bloggerrrrssssssss..hii...excited sat..








Malam ni sempat lagi aku buat cheesecake.. hahahahha.balik balik cheesecake. Haritu buat oreo cheesecake..Kali ni cheesecake lagi.. Bukan apa hari ni mood aku tak berapa elok, sebab ada la sakit hati dengan someone ni. Tapi takpa abaikan ja la. Aku ni bila sakit hati dengan orang memang aku tak suka marah tapi aku suka bakaq kek. Bila aku nampak asap keluaq dari oven, barula aku puas hati..hahaha.





Okeh pasaipa nama dia cheesecake ombak lagi? sebab kek aku ada unsur-unsur bergelora.. muahahah..giloss.. versi kena telan esok sebabnya...esok ja laaaaaaa kita telan..opppps..[bukan kita tapi aku..hihi]





Nak tengok dak hasil aku yang terrrrpanas dari oven...sat ye...[line slow gila malam ni]. Aku nak upload pun rasa macam 5 minggu ja...memang penantian satu kekejaman..hahaha.....








 dan....




 tarraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... jadi dak?..heheheh..still berasap nih..haha








Ni cheesecake paling simple resepi dia....aku tak potong lagi tu sebab kena sejukkan dalam peti ais semalaman dulu, esok baru buleh sumbat, haha. Bagi sesapa yang nak lepas geram macam aku bakaq- membakaq ni..... sila lah copy resepi kat bawah ni...Ni pun aku jumpa dalam my.resepi.hihi..



Bahan- bahan :

250g cheesecream
200g plain yogurt
2 biji telur
3 sudu besar tepung gandum
2 sudu besar perahan lemon

90g gula


loyang yang sesuai
aluminium foil


cara nak buat:

1. Panas oven dulu pada kadar 170 celcius,pastu ambik loyang, sapu butter sket, atau guna oven paper pun takpa. Tadi aku boh pelanta ja...Aku assume sebagai butter..hahahha


2. Masuk semua bahan-bahan tu dalam mixer, kalau guna blender pun takpa kot...janji jangan la guna blender yang mesin cili tu..kang pedas, aku tak tanggungjawab na..haha...Mix semua benda tu sampai jadi macam krim


3. Pastu masukkan dalam loyang dan bakoooooooo jer selama 40-45 minit.


4. Bila dah tengok dekat nak masak dah, atau pun lepas upacara pembakaran sudah berlangsung selama 30 minit, letak aluminium foil tu atas loyang sebabnya takmau bagi kek tu hangit dan bertukaq menjadi kaler yang mengerikan.


5. Bila dah sejuk sket, simpan dalam peti ais semalaman untuk biaqkan wap kek bermesra-mesraan, esok siang baru boleh menelan...mesti mantop punya..hihihi







p/s : selamat menerai, kalau tak jadi....errrrrrrrrr hangpa buat kek lain la..haha





sekian, untuk makluman.

6 comments:

blackroses said...

nak sikittt

Unknown said...

serius senang macam ni?? nak try jugak la :)

Unknown said...

serius senang mcm ni...

::Mastura Zakaria:: said...

blackroses: kalau nak pos pun sepotong je..buat penat posmen je..hihi


aty:try2..hasilnya pasti memuaskan...

Liza @ Adzriel AB said...

kalau akak tak sempat tunggu esok dah...

::Mastura Zakaria:: said...

kak liza: hihihi..demi nak mendapatkan rasa cheese...sanggup tunggu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails