nuffnang

Kawan-kawan saya

Tuesday, May 17, 2011

::SEGMEN REVIEW BLOG: BULIH BHA KALAU KAU::

Assalamualaikum bloggers...[update sat memenuhi jemputan followers..hihi]





Aku sedikit pening bah ini malam. Sebabnya aku kena mendalami bahasa sabah pulak dah...Cik purple ni..memang stress aku..hahahaha.saja bikin stress ini urang. Okehla, takmau memeningkan kepala aku, aku saja support cik purple ni. sebab dia suruh aku review blog dia.









Sapa nak turut serta bagi cadangan ke arah memajukan blog cik purple nih sila klik banner kat atas tu. Bagi aku, bila aku bukak ja blog cik purple ni, takla lambat sangat loading. Cuma nasihat aku ialah, ni pada adik-adik blogger yang masih baru cuba-cuba nak buat segmen, tak payahla susahkan orang yang nak join contest tu. Atau segmen korang tu. Mudahkan mereka.Perkara yang perlu dielakkan bila nak buat segmen:




DISABLE RIGHT CLICK


Bagi aku la, takpayah disable kan 'right click'. Ini memang susahkan orang, dan hanya buat followers yang lain rasa beban bila nak join. Segmen review mestilah kita nak tau apa kelemahan dan kelebihan blog kita kan. Jadi nasihat aku, biar je, orang copy banner tu. Tak payah nak kena tekan CTRL pastu C..aduhhhh..penat seh....




TAG ORANG LAIN


Lagi satu, orang akan elak join segmen segala, bila kena tag ramai orang. Selalunya orang akan malas nak tag, lepas tu nak kena bagitau pulak tuan yang kena tag tu......Memang agak penat. Kalau sorang kena tag, mungkin boleh dipertimbangkan...tapi kalau dah ramai..hmmmm..lu pikir la sendiri..





Yang tu je kot.....berkenaan blog cik purple ni, nampak agak berselerak sket sebab cik purple guna 3 column. Aku rasa kalau guna 2 column pun kira sesuai rasanya. Nampak kemas sket. Kalau tulis panjang-panjang tu pastikan dibuat perenggan supaya readers tak juling matanya bila nak membaca...Sapa nak kenai cik purple moh ramei-ramei klik sini.






  sekian, untuk makluman.

1 comment:

Cik Purple said...

wah, akak 1st join la..tahniah2..=)sukenye review akak nih~~^^ masyeh sgt2 sbab kasi sy tips2 yg sgt baek..^^ ha, bulih bha kalau kau tu mksudnya, klau awak, boleh jer.. mcm tu la lebih kurg..kat sabahan suka sebut ayat tu..^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails