nuffnang

Kawan-kawan saya

Saturday, May 21, 2011

::AKU RASA SIA-SIA...TAPI HAKIKATNYA BERGUNA::

Assalamualaikum bloggers...








Petang-petang macam ni syok tidoq ja, tapi panas sangat. Pasang kipas pun dok berpeluh lagi.huhuhuhu Dulu aku rasa macam sia-sia ja kehidupan aku. Macam tak diperlukan ja, ada kawan tapi diri sendiri rasa tak dihargai. Aku frust bila ujian dalam hidup mencabar aku, bila orang yang aku hormat menipu aku, serius, aku rasa macam sia-sia ja hidup aku.








Aku frust sebab aku rasa nasib tak menyebelahi aku..Aku rasa tak berguna langsung bila aku selalu berkorban, aku terpaksa mengalah demi kebahagiaan orang lain. Aku rasa tak berbaloi apa yang usahakan berbanding apa yang aku dapat. Aku selalu pikir, "ish...apa nak jadi la dengan aku ni"









Tapi la ni baru aku tau, hidupnya aku atas bumi ni, ada gunanya jugak,


selagi aku bernafas, aku menghambakan seluruh kehidupan aku pada Allah

bila ada orang cakap kat aku " hang laaaa kawan tempat aku share feeling aku", 


bila meeting.........................."mas...esok hang jadi emcee program na", 



bila masuk tengah hari..................................."mas, jom pi makan", 



bila aku cuti.................... ada soalan "weiiiii...awat hang cuti harini"



bila aku lepak kat umah................ ada sms masuk "mas, jom pi shopping"



bila aku tengok tv..............................ada yang sms lagi "aku nak kol hang ni, busy dak?"




bila aku sedih.......................ada yang kata "aku kan kawan hang, kalau ada masalah share laaaa dengan aku"




bila aku demam........................"hang dah makan ubat ka?"




bila aku takdak duit......................."wei, jom keluaq makan, aku belanja hang"




bila gaji aku baru masuk.........................."mas, aku nak mintak tolong hang ni"




walau sapa pun anda, situasi apa pun, hangpa semua tetap kawan aku. Baru la ni, aku ada sedikit kesedaran sivik....berguna jugak aku ni, ingatkan sekadar kain buruk ja. Bila nak, guna, bila takmau boleh buang. Apa pun haluan kita, kita tetap kawan. Walaupun kadang-kadang aku rasa macam tak membantu langsung, tapi ada gunanya jugak..hihihihi

2 comments:

Anonymous said...

" hidup ni umpama aiskrim, nikmatilah ia sebelum cair ."
*ade kne mngne ngn entri niy ke? HAHA*

shafmechy said...

betul tu kak mas..hidup adalah pengembaraan yang perlu kita habiskan..kekadang maybe kita rasa tak da guna..tapi Tuhan sentiasa tahu apa yg terbaik utk kita =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails