nuffnang

Kawan-kawan saya

Thursday, May 5, 2011

::CINTA DI MATA PISAU::

Salam 1 Malaysia dan mengupdate pada petang hari pulak..hihi






Yang dihormati, blogger yang sudi membaca entri, yang berusaha aku la kot...hahhahha... menaip entri sambil stress dan prektis cakap sebab kena jadi emcee depan menteri esok..huhuhu...stress la aku..... Untuk menghilangkan kegusaran aku, haaaa...mengupdate sat..hehehehe....






Berbalik kepada entri aku petang ni. Aku sangat pelik dengan situasi percintaan remaja kita la ni. Baru semalam aku dengaq ada wanita kena tikam sebab tolak lamaran. Tup-tup harini ada lagi yang kena tikam, kali ni dengan tunang sendiri. masih terngiang-ngiang lagi berita semalam.....dah hari ni ada berita baru pulak....




Kali ni kat Bukit Mertajam.Uiiiii...tempat aku tu, huhu. Tapi aku takla kenai sapa yang kena tikam maupun yang menikam tu. Aku pun tak faham apalah definisi CINTA yang sering diperkatakan. Serius, takut pulak aku tengok kes-kes berat macam ni.











Kalau cemburu sekalipun, takkan dengan menikam, membunuh dengan apa cara sekali pun yang jadi titik? Mana yang dikatakan AKU MENCINTAI MU SEPENUH HATIKU....apakah ni maksudnya. Sepenuh hati maksudnya tak siapa pun boleh memiliki melainkan yang mencintai????Membunuh! Jalan yang paling singkat yang depa pikir?Biaq sapa pun tak dapat?





Jika kita bercakap tentang lelaki.........LELAKI jugak ada ego dan memang pun pantang dicabar! Betui dak?Jadi inilah masanya nak tunjuk kejantanan. Tapi ada jugak lelaki yang tak suka dengaq alasan perempuan. Ada lelaki yang susah sangat nak dapat gf. Tapi bila dah dapat, memang dia sayang sungguh. Tapi aku taktaula antara moto dengan gf yang mana dulu dia sayang?hihihi










Tapi keadaan jadi rumit sangat bila lelaki yang tahap cemburunya....Nauzubillah...memang sangat emosi.Aku pernah tengok ada pompuan kena sepak ngan bf kat public sebab kes cemburu. Kat depan orang ramai dia boleh jerit-jerit kat pompuan tu. Berderau oooo darah....tapi aku tengok dari jauh ja...takmau masuk campuq masalah orang.





Tapi bila kita cakap bab pompuan..huiiiiiii..yang ni memang ramai suka dengaq...Siap boleh describe lagi tentang perangai pompuan tu berdasarkan gaya ja...Betapa berminatnya lelaki kat pompuan kan...hihihi. Aku paham.....Jangan kata, pompuan yang tak cantik, huduh, gemuk takda lelaki yang nak pandang. Ni aku rasa persepsi yang salah!Tak percaya? Cer tanya LELAKI...








Tengok muka pun.....dah boleh agak kan pompuan ni jenis macam mana....Tapi kalau dah namanya PEREMPUAN, mesti suka shopping termasukla aku..hihihih..Tapi bukankah tugas lelaki jugak membantu membela kaum hawa?Tenaga HAWA ni tak la sekuat tenaga ADAM....tapi mengapa mesti ditindas oleh sang lelaki???





Jangan macam ni ya sahabat sekalian, kalau boleh kawal perasaan...Jangan terlalu ikut emosi dan bertindak ikut nasihat syaitan....Takkan nak syaitan jadi PA kita? sedangkan kita sedaya upaya lawan nafsu, tapi akhrnya terjerat jugak dengan bisikan halus syaitan.










Pisau memang mudah didapati. Tapi silalah guna di jalan yang betul. Jangan kan pisau cukur, pisau yang siang ikan tu pulak dibuat main. Kononnya pisaulah penyelamat cinta tanpa ada yang ketiga. Walaupun berharga mungkin serendah RM 1 tapi berinatlah, pisau yang semurah tu, boleh meragut nyawa yang tidak dapat dinilaikan dengan duit.










Moral of the story : Letaklah cinta di mata hati, jangan letakkan cinta di mata pisau. Cinta lah Allah, jika benar ingin tunjukkan cinta yang sebenar....







sekian, untuk makluman.

3 comments:

adib syazwan said...

berdoalah kita agar di hindarkan dari perkara sebegitu...amin~~

p@kcikLie said...

masa PCL bujang dulu dah tentu moto la..gf pon letak tepi dulu..n dah kawen ni kena pandai bahagiakan pasangan..moto tolak jauh2 beli keta naik ramai2...huhu sempoi!

kalau dah bercinta tak ingat akhirat...sanggup berbunuhan semata2 nak tunjuk kejantanan..

wanita plak sanggup gadai kegadisannuya hanya kerana nak membuktikan kecintaannya...

ahh mcm2 hal skrg ni...kena ada kekuatan iman yg mendalam ..setakat sipi2 jer belum tentu lg boleh handle...

lebih baik jgn berpacaran, kalau nak jugak kena waspada selalu. Take care !

::Mastura Zakaria:: said...

adib : amin...


pakcik Lie;dunia hanya sementara..tapi cinta sementara ini yang selalu mendapat tempat berbanding cinta hakiki...sedih tengok...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails