nuffnang

Kawan-kawan saya

Monday, May 2, 2011

::CARA BELAJAQ YANG BERKESAN::

Salam 1 Malaysia dan.....selamat malam untuk semua blogger yang still sudi lagi nak singgah kat sini.



(Entry berunsurkan nasihat sebagai panduan hidup)




Okeh, di keheningan malam yang suam-suam kuku ni. Aku nak bagitau la semua, kaedah yang aku dok praktikkan. Kadang-kadang menjadi dan kadang-kadang tak berapa nak menjadi sangat. Kalau la kita hidup lama pun, tak guna jugak bila kita selalu buat salah yang sama. Betoi dak? Memang la orang kata learn from mistake. Tapi takkan sepanjang hidup kita ni nak buat salah ja manjang? Cuba hangpa pikiaq.










SALAH???? Memang lumrah semua manusia ada buat salah. Baguih jugak sebenaqnya bila buat salah ni. Satunya, kita akan belajaq..oooooo apa yang aku buat ni salah, sepatutnya macam ni. Keduanya, kita dapat buat sesuatu benda tu agak sempurna sikit dari first trial. Betoi dak?





Tapi, pernah dak hangpa terpikiaq....punya banyak salah dalam dunia ni dan kita takkan sempat nak hidup pun kalau nak buat semua kesalahan dan belajaq dari kesalahan yang kita buat tu. Jadi macam mana cara dia?????????





Haaaaaaaaaaaaa...aku suka soklan tu. Nak tau macam mana caranya nak belajaq jadi manusia? Gaya cakap macam aku ni bukan manusia lak sebelum ni...hahhahahah..Bukan la macamtu maksud aku, cuma aku nak hangpa belajaq dari kesalahan orang lain, dan take a better action from that mistake(fuhhhh...speaking siap)haha.





Ya la, bila kita tengok orang lain buat salah, at least kita dah jimat satu kesalahan. Kita hanya ambik langkah pembetulan ja.Betoi dak? Tak payah buat salah macam orang tu buat (Orang tu mean....sapa-sapa ja la). 






Esok, kalau nak buat balkoni, jangan buat atas railway tu, tak ka haru tu buat salah yang mendatangkan maut lak nanti....





So, moral of the story, kita mungkin tak sempat hidup lama untuk buat semua kesalahan, tapi belajar dari kesilapan orang lain, boleh membantu kita untuk betulkan langkah yang sepatutnya....








sekian, untuk makluman.

3 comments:

mcm ni lah said...

selamat belajar,. nti belajar elok2 jangan ngelat ye mase belajar :)

Akulah Pak Lan said...

Agak2 buleh pakai toyol dak?

::Mastura Zakaria:: said...

macam ni lah:betul tu...

oreo:soal hidup mati ni..toyol pun fail nak tolong...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails